اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی:

ارتقای سلامت اداری کارکنان موجب کسب افزایش اعتماد مردم می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ارتقای سلامت اداری به عنوان تکلیفی مهم بر عهده همه کارکنان ادارات است که موجب افزایش کسب اعتماد مردم می‌شود.

ارتقای سلامت اداری کارکنان موجب کسب افزایش اعتماد مردم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی‌اصغر منصور خاکی امروز در جمع مدیران سازمان جهاد کشاورزی و ادارات وابسته این استان که در سالن باغستان برگزار شد، اظهار داشت:‌ با شفاف‌سازی بیشتر فرآیندها شاهد ارتقای سلامت اداری و کاهش تخلفات اداری خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه تنها بخش کشاورزی در بحران‌ها و فراز و نشیب‌ها کمترین آسیب را داشته است، بیان کرد: ظرفیت و بستر مناسب توسعه کشور در بخش کشاورزی نهفته است.

منصور خاکی ادامه داد: با اعطای سرمایه مناسب و تسهیلات به طرح‌هایی که از نظر اقتصادی کارآمدی بالایی دارند، می‌توان علاوه بر تأمین امنیت غذایی مردم به ارتقای تولید و توسعه پایدار دست یافت.

وی کشاورزی دانش بنیان را به عنوان یک راهکار اساسی برای ارتقای تولید در بخش کشاورزی ضروری دانست.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی به اهمیت و ضرورت تولید محصولات کیفی مناسب و ارگانیک اشاره کرد و افزود: با استفاده مناسب از ظرفیت‌های موجود و به کارگیری از دانش نوین می‌توان در عرصه بین‌المللی و صادرات نقش بسزایی داشته باشیم.

به گفته وی تولید اقتصادی، کاهش قیمت تمام شده و همچنین حذف ضایعات در چرخه تولید می‌تواند مهم‌ترین استراتژی در بخش کشاورزی باشد.

منصور خاکی خواستار افزایش واگذاری و تصدی‌گری بیشتر مردم در امور شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقش نیروی انسانی کارآمد و با انگیزه در ادارات اشاره کرد و افزود: توسعه منابع انسانی در هر دستگاه اداری می‌تواند به عنوان ابزاری مناسب در راستای توسعه بخش کشاورزی و رسیدن به تولید و بهره‌وری بالاتر نقش مهمی داشته باشد.

منصور خاکی برخی اقدامات در دست اجرای وزارت جهاد کشاورزی را طرح جامع خدمات رفاهی، ساماندهی باشگاه‌های ورزشی، بیمه تکمیلی کارکنان و جانبازان، استفاده از ظرفیت‌های انسانی، ساماندهی ساختمان‌ها و فروش املاک مازاد، اجرایی کردن گواهینامه نوع دوم و برون سپاری فعالیت‌ها برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: باید بر اساس مجموعه قوانین، مقررات و دستورالعمل‌ها به احیای بعضی شرایط پرداخت تا استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود برای همکاران فراهم شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این مراسم اظهار داشت: معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی نقش بسزایی در تأمین نیروی انسانی کارآمد، توانمند و باانگیزه در سازمان‌ها دارد.

محمدرضا صفری با بیان اینکه نگرش امروز دنیا به سمت توسعه و اقتصاد کشاورزی است، افزود: اهمیت و ضرورت بخش کشاورزی ایجاب می‌کند با جذب نیروهای مجرب، توانمند و علاقمند به کشاورزی با گام‌های بلند و پرشتاب‌تر به سوی تولید بهتر و بیشتر بر اساس دانش فنی نوین پیش رفت.

وی با اشاره به ویژگی حاصلخیزی دشت قزوین و قدمت چند ساله کشاورزی در این استان عنوان کرد: استان قزوین با کمتر از یک درصد خاک کشور بیش از چهار درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند که با یک برنامه بلند مدت و مدیریت واحد، الگوی کشاورزی برای دشت قزوین باید بازسازی شود.

صفری نقطه عطف کشاورزی استان قزوین را سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین و تأکید معظم‌له برای توجه و احیا این دشت دانست که این امر موجب تخصیص ردیف بودجه اختصاصی برای دشت قزوین شد.

وی مدیریت هوشمند کشاورزی، زهکشی دشت قزوین، اصلاح ساختار مصرف انرژی در مرغداری‌ها و همچنین داربستی کردن باغات انگور را از مهم‌ترین مصوبات اجرایی سفر هیئت دولت به استان قزوین برشمرد.

صفری خاطرنشان کرد: مدل توسعه کشاورزی در استان به سمت و سویی حرکت می‌کند که با ارتقای بهره‌وری و عوامل تولید محصولاتی را عرضه کنیم که درآمد بیشتر و محصول با کیفیت‌تری تولید شود.

وی ادامه داد: بر این اساس قاعده الگویی مناسبی در استان ایجاد شده تا در کنار تولید؛ آموزش و انتقال دانش و تجربیات را به افراد دیگر داشته باشیم.

وی خواستار جذب نیروی‌های متخصص و کارآمد، تغییر وضعیت حقوقی و خدمات رفاهی کارکنان شد.

انتهای پیام/2667/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول