اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

«فرانسوا اولاند» برای بررسی پرونده سوریه با «عبدالله دوم» دیدار می‌کند

رئیس‌جمهور فرانسه امروز در پایان سفرش به قطر برای بررسی پرونده بحران سوریه عازم اردن شد تا با پادشاه این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

«فرانسوا اولاند» برای بررسی پرونده سوریه با «عبدالله دوم» دیدار می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «روسیا الیوم»، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه امروز از دوحه عازم اردن شد تا با «عبدالله دوم» شاه اردن دیدار کند و مسئله بحران سوریه را بررسی کند.

رئیس جمهور فرانسه روز گذشته در نشست دوستان سوریه در قطر شرکت کرده بود.

منابع نزدیک به رئیس جمهور فرانسه گزارش دادند که اولاند در قطر تأکید کرده که راهکار سیاسی بدون فشار نظامی بر حکومت سوریه کارآمد نخواهد بود.

این منابع به نقل از اولاند افزودند که اسد تا زمانی که احساس قدرت می‌کند گفت‌وگو نخواهد کرد و معارضان نیز تا زمانی که اسد را در مقایسه با خود بسیار قوی می‌بینند به پای میز مذاکره نخواهند آمد.

از سوی دیگر رئیس جمهور فرانسه در این سفر تلاش کرد روابط پاریس و دوحه را گسترش دهد و یک دیپلمات نزدیک به او  گفت: قطر ممکن است دوست سارکوزی باشد اما دوست ویژه فرانسه نیز هست و روابط استوار این دو کشور ادامه خواهد یافت.

روز گذشته نشست دوستان سوریه در دوحه با حضور 11 کشور عضو این مجموعه به پایان رسید؛ دوستان سوریه تصمیم گرفتند که معارضان حکومت سوریه را از طریق شورای نظامی ارتش آزاد تسلیح کنند.

فرانسه از جمله کشورهایی بود که از طرح لغو تحریم ارسال سلاح اتحادیه اروپا به معارضان سوری حمایت کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول