اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فابیوس خبر داد

تردید فرانسه برای تجهیز تسلیحاتی مخالفان سوریه

وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد برای تجهیز تسلیحاتی مخالفان سوریه هنوز دچار تردید است و تصمیم نهایی را نگرفته است.

تردید فرانسه برای تجهیز تسلیحاتی مخالفان سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس، فرانسه که از حامیان سرسخت تجهیز تسلیحاتی مخالفان سوریه بوده اعلام کرده لازم است با مخالفان گفت‌وگوهای بیشتری انجام دهد تا بعد بتواند سلاح‌های سنگین در اختیار آنها قرار دهد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، وزرای خارجه گروه ائتلافی مخالفان بشار اسد، رئیس جمهور سوریه که کشورهای آمریکا، فرانسه، عربستان سعودی و ترکیه را شامل می‌شوند قرار است روز شنبه در دوحه، پایتخت قطر، دیدار و درباره کمک‌رسانی به ارتش آزاد سوریه بحث و تبادل نظر کنند.

فرانسه که همراه با انگلیس کشورهای اصلی تصویب طرح لغو تحریم‌های تسلیحاتی علیه مخالفان سوریه بوده‌اند اعلام کرده هنوز برای تسلیح این مخالفان تصمیم نهایی را نگرفته است. فرانسه همچنین اعلام کرده تا قبل از اول آگوست چنین تصمیمی نخواهد گرفت.

لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه گفت: «درباره بحث سلاح، تردیدی نیست که ما در شرایط عدم اطمینان، سلاحی تحویل [مخالفان] نخواهیم داد؛ این یعنی اینکه ما سلاحی نخواهیم داد که علیه خود ما استفاده شود.»

وی که در یک نمایشگاه تجهیزات هوایی در پاریس صحبت می‌کرد، در این باره افزود: «این یکی از دلایلی است که لازم است ما با ژنرال سلیم ادریس که فرمانده نیروهای زمینی است، بیشتر مذاکره کنیم.»

درگیری‌های نظامی در سوریه که از اواسط مارس 2011 آغاز شده است، تا کنون جان شمار زیادی از مردم این کشور از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی را گرفته است.

دولت سوریه می‌گوید، این ناآرامی‌ها از خارج از کشور کنترل و هدایت می‌شود و گزارش‌های موجود نیز حاکی از آن است که شمار زیادی از شورشیان ا اتباع خارجی هستند.

دمشق می‌گوید، غرب و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن از جمله قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شورشیان حمایت می‌کنند.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه می‌گوید اگر شبه‌نظامیان قدرت را در سوریه به دست گیرند، می‌توانند برای چند دهه‌ها خاورمیانه را به منطقه‌ای بی‌ثبات تبدیل کنند.

وی همچنین گفت که شبه‌نظامیانی از 29 کشور جهان در مناطق مختلف سوریه علیه دولت این کشور می‌جنگند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول