اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر بررسی و تعیین ارزش گمرک ایران خبر داد

دسترسی تمامی گمرکات اجرایی کشور به سامانه متمرکز تعیین ارزش گمرکی

مدیرکل دفتر بررسی و تعیین ارزش گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون تمامی گمرکات اجرایی کشور به بانک اطلاعاتی سامانه متمرکز تعیین ارزش گمرکی (ستاگ) دسترسی دارند.

دسترسی تمامی گمرکات اجرایی کشور به سامانه متمرکز تعیین ارزش گمرکی

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، رسول کوهستانی پژوه صبح امروز در حاشیه برگزاری آموزش منطقه‌ای آشنایی با تعیین ارزش کالا در گمرک بوشهر افزود: همچنین 50 گمرک اجرای کشور که بخش عمده از تجارت کشور را در اختیار دارند، علاوه بر رویت بانک اطلاعاتی، امکان ورود اطلاعات به این سامانه را دارند.

وی اظهارداشت: با اتصال گمرکات کشور به این سامانه ارزش کالاهای وارداتی به صورت آنلاین و به روز برای گمرکات قابل دریافت است و به راحتی میزان حقوق گمرکی کالا مشخص و از بازرگانان دریافت می‌شود.

مدیرکل دفتر بررسی و تعیین ارزش گمرک جمهوری اسلامی ایران به برگزاری دومین کارگاه منطقه‌ای آشنایی با تعیین ارزش کالا در گمرک بوشهر اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییرات قوانین و اعلام آیین نامه‌های جدید گمرکی، افزایش دانش تخصصی کارشناسان امور گمرکی یکی از مهمترین اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی است.

کوهستانی افزود: قانون جدید امور گمرکی بعد از تصویب نهایی در سال 90، آیین نامه اجرایی آن از فروردین ماه امسال لازم الاجرا شده است که با توجه به جدید بودن آن لازم است کارشناسان امور گمرکی با قوانین روز آشنا شوند تا اجرای امور گمرکی و تشخیصات گمرکی با خللی مواجه نشود.

وی اضافه کرد: در قانون امور گمرکی دو موافقت‌نامه ارزش سازمان تجارت جهانی و همچنین موافقت‌نامه قواعد مبدا گنجانده شده و یکی از مباحث عمده‌ای که در این کارگاه آموزشی مورد تاکید قرار گرفته، مباحث قواعد مبدا و ارزش است.

کوهستانی از جمله مباحث مورد بحث در این دوره آموزشی را تغییرات در سامانه ستاک عنوان کرد و افزود: باتوجه به تغییرات جدید اعمال شده سامانه‌های ثبتارش، آسیکودا گمرکی و ستاک با یکدیگر متصل و بزودی شاهد تسهیل تجاری در این بخش خواهیم داشت.

دومین کارگاه آموزش منطقه‌ای آشنایی با تعیین ارزش کالا با حضور کارشناسان گمرکی استانهای خوزستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، فارس، کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی استان بوشهر برگزار شد.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول