اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله میبدی:

مبلغان با عمل خوب مردم را جذب کنند

استاد حوزه علمیه با تأکید بر این‌که اگر مسائل اخلاقی را در خود پیاده کنیم شک نداشته باشید مردم به دین رغبت پیدا می‌کنند، گفت: دعوت مبلغین باید با عمل باشد و عمل انسان به گونه‌ای است که تأثیر خود را خواهد گذاشت.

مبلغان با عمل خوب مردم را جذب کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمدرضا میبدی شنبه شب در پیام تصویری به دومین همایش تجلیل از علمای نمونه بلاد که با حضور مبلغان حوزه علمیه قم در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات برگزار شد، با اشاره به این‌که تبلیغ وظیفه‌ای سنگین بر گردن روحانیت است، اظهار داشت: تبلیغ مسئله بزرگی است که از سمت انبیا ترویج شده است.

وی با تأکید بر این‌که پیامبران در تبلیغ تقیه نمی‌کنند، عنوان کرد: انبیا از غیرخدا نمی‌ترسند و آنچه وظیفه دارند را اجابت می‌کنند.

مبلغین جایگاه ویژه خود را بشناسند 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این‌که پیامبران جایگاه والایی داشته‌اند که به امر تبلیغ و ولایت می‌پرداختند، خاطرنشان کرد: مبلغین باید جایگاه خود را بدانند و شریعت را به مردم ابلاغ کنند.

میبدی با تأکید بر این‌که اگر مبلغین نباشند دین نمی‌تواند انتشار پیدا کند و فراگیر شود، ادامه داد: مبلغ باید شایستگی داشته باشد تا دین خدا را برای مردم ترویج دهد.

وی با اشاره به این‌که وظیفه مبلغ دعوت به خیر، اسلام و اخلاق است، تصریح کرد: مبلغان در هیچ شرایطی نباید از امر به معروف و نهی از منکر غافل شوند.

برای تبلیغ دین باید اخلاص داشت

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر حفظ حرمت منبر به عنوان جایگاهی بزرگ عنوان کرد: منبر رفتن آداب دارد چراکه منبر جایگاه پیامبراکرم (ص) و حضرت علی (ع) است.

میبدی با اشاره به این‌که مبلغ و سخنران باید دین را در میان مردم به خوبی معرفی کند، اظهار داشت: مطالب انتقال داده شده به مردم باید مبتنی بر عقل و منطق باشد.

وی با تأکید بر این‌که مبلغان باید برای خدا دین را معرفی کنند، عنوان کرد: نباید برای تبلیغ دین دستمزد تعیین کرد و از کم و زیادی مسائل مادی گلایه کرد.

مبلغ با عمل خود مردم را جذب کند

استاد حوزه علمیه با اشاره به این‌که تبلیغ سبب گسترش مذهب تشیع شده است، تصریح کرد: مبلغ باید با عمل خود جوانان را نسبت به دین تشویق کند.

میبدی با تأکید بر این‌که اگر مسائل اخلاقی را در خود پیاده کنیم شک نداشته باشید مردم به دین رغبت پیدا می‌کنند، گفت: دعوت مبلغین باید با عمل باشد و عمل انسان به گونه‌ای است که تأثیر خود را خواهد گذاشت.

وی با اشاره به این‌که روحانیت برای هدایت جوانان باید کاری کند، تصریح کرد: مبلغان با جوانان ارتباط بهتری داشته باشند و با عمل خود دین را به آن‌ها معرفی کنند.

مقدسات ادیان مختلف نباید تخریب شود

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر این‌که دین و مقدسات ادیان دیگر را نباید تخریب کرد، گفت: وظیفه مبلغ این است از دین اسلام بگوید و بزرگ هر قومی را نیکو بدارد.

میبدی با بیان این‌که بزرگان اسلام را در تبلیغ‌ها باید معرفی کرد، تصریح کرد: معرفی بزرگان و پیشوایان دین در جذب مردم تأثیر مثبتی خواهد داشت.

لزوم اخلاق‌مداری در تبلیغ

وی با اشاره به لزوم ترویج اخلاق‌مداری در جامعه توسط مبلغان عنوان کرد: آنچه اخلاق می‌تواند انجام دهد را بیان و زبان خوب نمی‌تواند.

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر این‌که جوانان تشنه معارف اسلامی هستند و باید به آن‌ها توجه ویژه کرد، تصریح کرد: مبلغان نماز را باید به خوبی به جوانان معرفی کنند تا آن‌ها از انجام این فریضه الهی غفلت نکنند.   

میبدی با اشاره به این‌که مقدمه هر کاری فهم آن مطلب است، تصریح کرد: اراده مرتبه دوم هر اقدامی است که انسان را از تصمیم بازنگرداند.

انتهای پیام/78008/م30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول