اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختصاصی فارس

عظمتی: صحت انتخابات شورای رشت تأیید شد

فرماندار رشت با اشاره به بررسی شکایات کاندیداها گفت: صحت انتخابات شورای اسلامی شهر رشت در هیئت اجرایی این شهرستان تأیید شد.

عظمتی: صحت انتخابات شورای رشت تأیید شد

سید ولی‌الله عظمتی لحظاتی پیش در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به بررسی شکایات کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی این شهر، اظهار کرد: کاندیداهای انتخابات شورای رشت دو روز فرصت داشتند که شکایات خود را به هیئت اجرایی تحویل دهند.

وی با بیان اینکه در این دو روز شاهد مراجعات مکرر کاندیداها بودیم، افزود: طبق قانون انتخابات، هیئت اجرایی پنج روز فرصت بررسی شکایات را داشت که امروز به اتمام رسید.

فرماندار رشت با اشاره به فعالیت مستمر هیئت اجرایی در قبل و پس از برگزاری انتخابات، گفت: هیئت اجرایی با تشکیل چندین جلسه کارشناسی بیش از 70 مورد شکایت را بررسی کرد.

وی با بیان اینکه مدارک و مستندات لازم برای تغییر سرنوشت انتخابات از طرف کاندیداها ارائه نشد، تصریح کرد: هیئت نظارت، ناظر بر عملکرد فرمانداری در برگزاری انتخابات بود.

عظمتی با اشاره به اینکه در اغلب شکایات موارد کلی و بدون استناد ذکر شده بود، اذعان داشت: هیئت اجرایی با اعضای معتمد و متدین که با تأیید هیئت نظارت و انتخابات داخلی انتخاب شده‌اند، اعتراض‌ها را وارد ندانستند.

وی با تأکید بر بررسی دقیق اعضای هیئت اجرایی، ابراز داشت: قانون فصل‌الخطاب کاندیداها و منتخبان شورا است و تمام تلاش خود را انجام دادیم تا در اعلام آرای کاندیداها با اعتقاد به حق‌الناس بودن رأی نهایت دقت انجام شود. 

*تجمیع انتخابات زمان اعلام آرا را طولانی کرد

فرماندار رشت با اشاره به تجمیع انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، تصریح کرد: تجمیع انتخابات زمان اعلام آرا را طولانی کرد.

وی ادامه داد: تمام تلاش خود را انجام دادیم تا نهایت دقت انجام شود و سرعت در اعلام آرا موجب کم دقتی نشود و اینگونه بود که آرا با دقت شمارش شد و به جمع‌بندی رسید.

عظمتی با بیان اینکه بیش از 63 درصد مردم رشت در انتخابات 24 خرداد مشارکت داشتند، گفت: تمام مراحل انتخابات با دقت هیئت اجرایی و هیئت نظارت انجام شد.

وی درباره روند مطلوب مراحل اجرایی انتخابات رشت، اذعان کرد: تمام عوامل انتخابات در دوره‌های آموزشی خاصی شرکت کرده بودند و اطلاعات لازم و کافی در حوزه انتخابات را دارا بودند. 

*بازشماری صندوق‌های اخذ رأی شورای شهر رشت

فرماندار رشت با تصریح بر اینکه عده‌ای معتقد بودند که طولانی شدن انتخابات بر شمارش ناصحیح آرا تأثیر دارد، یادآور شد: با احترام به تمام کاندیداها و شهروندان رشتی با حضور هیئت‌های اجرایی و نظارت تعدادی از صندوق‌های اخذ رأی شورای شهر رشت به صورت رندوم و تصادفی انتخاب و بازشماری شد.

وی اضافه کرد: با بازشماری تعدادی از صندوق‌ها در حضور هیئت نظارت، هیچ‌گونه تغییری در آرای اعلامی و ثبت شده صورت نگرفت و خطایی در شمارش آرا مشاهده نشد و نشان داد که انتخابات در نهایت صحت و دقت برگزار شده است.

عظمتی با بیان اینکه عوامل برگزاری انتخابات در خدمتگزاری به مردم و صیانت از آرای مردم نمره عالی گرفتند، اذعان کرد: تیم‌های پشتیبانی، امنیتی و انتظامی انتخابات نیز در سلامت انتخابات تأثیر مهمی داشتند. 

*حضور نمایندگان کاندیداها در صندوق‌های اخذ رأی

وی با اشاره به نظارت عوامل هیئت نظارت و بازرسی در انتخابات، افزود: طبق قانون نمایندگان کاندیداها در صندوق‌های اخذ رأی حضور داشتند.

فرماندار رشت با اشاره به فرصت پنج روزه هیئت نظارت برای بررسی شکایات و اعلام صحت انتخابات، خاطرنشان کرد: کاندیداها در صورت داشتن هرگونه اعتراض به هیئت نظارت مراجعه کنند.

وی با قدردانی از تلاش‌های دست‌اندرکاران انتخابات رشت، متذکر شد: عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، انتظامی، بسیج و امنیتی تمام تلاش خود را برای برقراری انتخابات سالم انجام دادند.

به گزارش فارس، محمدحسن حاتمی، رضا ثقتی، حجت‌الاسلام ولی عادلی، رحمان کاشفی، جواد کامرانی، سید مهدی احمدی، خلیل بهروزی‌فر، سید احمد قیامی، رسول شمشادی و ایوب نجف‌زاده اعضای هیئت اجرایی انتخابات شورای رشت بودند که ریاست آن را عظمتی به‌عهده داشت.

انتهای پیام/2300/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول