اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های گیلان:

خدمت بی‌منت شهدای گیلان برای منتخبان شورای رشت درس باشد

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های گیلان گفت: منتخبان شورای رشت به دنبال منصب نباشند و از شهدای گیلان درس خدمت بی‌منت به مردم بگیرند.

خدمت بی‌منت شهدای گیلان برای منتخبان شورای رشت درس باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سعید مهدوی عصر امروز در جمع اعضای موسسه سیره شهدای گیلان با اشاره به ویژگی‌های شهدا اظهار کرد: شهدا در عمل خدا را رب خود می‌دانستند و امر و نهی خدا را پذیرفتند و به سوی خدا عروج کردند.

وی با بیان اینکه معرفی سیره عملی شهدا به جوانان ضرورت دارد، افزود: باید تلاش کرد انتشار زندگی شهدا الگویی برای جوانان ایرانی باشد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های گیلان با تأکید بر ولایت‌مداری عملی شهدا، گفت: شهدا درس ایثار، شهامت، ایمان به خدا و خلوص را با موفقیت گذرانده و به ما انتقال دادند.

وی با اشاره به تلاش‌های موسسه سیره تفحص شهدا گیلان در حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس، تصریح کرد: اعضای این موسسه راه شهدا را ادامه می‌دهند.

مهدوی شهدا را الگوی جوانان ایرانی دانست و گفت: غرب در بحران نداشتن الگو و نماد برای جوانانش به الگوسازی می‌پردازد.

وی با اشاره به انتخابات شوراها و تعیین منتخبان مردم در شورا، گفت: منتخبان شورا به دنبال منصب نباشند و از شهدای گیلان درس خدمت بی‌منت به مردم را یاد بگیرند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های گیلان سطحی‌نگری بر زندگی شهدا را درست ندانست و تصریح کرد: باید سبک زندگی شهدا را تحقیق کرده و به جامعه ارائه دهیم.

وی، برگزاری مراسم شهدا در اماکن عمومی را در جامعه و به ویژه نسل جوان تاثیرگذار دانست.

مهدوی با بیان اینکه جوان ایرانی باید شهدا را الگوی خود قرار دهد، اذعان کرد: انتقال ارزش‌ها به تمام‌ نسل‌ها، گسترش فرهنگ دفاع مقدس و سیره شهدا، زنده نگاه‌ داشتن ایثارگری‌های و مجاهدت‌های رزمندگان اسلام و آشنایی بیشتر جوانان با الگوها و فرهنگ دفاع مقدس ضرورت دارد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن که شهیدان را زنده می‌دانند، یادآور شد: با شهادت شهدا مزار آنها تبدیل به زیارتگاه‌های حقیقی شده و تأثیرگذاری آنها بر جامعه بیشتر می‌شود.

این مسئول یادآور شد: ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، استقلال و آزادی خود را که به برکت انقلاب کسب کرده بودند، تثبیت کردند.

به گفته وی، با توجه به اینکه ایران اسلامی در دفاع‌ مقدس در مقابل کشورهای خارجی ایستادگی کرد، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده ضروری است.

ا‌نتهای پیام/2300/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول