اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک استان قم:

ثبت قم رتبه سوم درآمدزایی را کسب کرد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم گفت: این اداره کل سال گذشته پس از اداره مالیات و نیروی انتظامی توانست رتبه سوم را در استان از نظر درآمد سالانه به دست آورد.

ثبت قم رتبه سوم درآمدزایی را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اسدالله گائینی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اهالی رسانه که در محل اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قم برگزار شد، با عرض تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه اظهار کرد: اسناد باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شوند تا به صورت رسمی سند محسوب شوند.

وی با تاکید بر اینکه هر ادعایی از سوی ارگان یا فردی مطرح شود بر اساس مدرک ثبت شده مورد بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: دولت مطابق قانون فردی را مالک می‌شناسد که سند رسمی به نام وی صادر شده باشد و به همین دلیل اگر کارمند یا قاضی از ترتیب اثر دادن به سند رسمی خودداری کند در دادگاه‌های تعیین شده محکوم می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم اسناد رسمی را مهمترین ادله اثبات دعوی در مراجع قضایی دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از سند رسمی سبب ایجاد نظم و امنیت در جامعه می‌شود.

گائینی با تاکید بر اینکه اسناد رسمی از نظر شعاع عمل در جامعه بیش از هر مدرک دیگری دارای اهمیت است اضافه کرد: کسانی که سند رسمی در اختیار دارند آرامش‌خاطر دارند چرا که کسی نمی‌تواند به حریم آنها تعرض کند.

وی یکی دیگر از مزایای استفاده کردن از اسناد رسمی در جامعه را افزایش درآمد سالانه دولت و واریز به حساب خزانه داری کل دانست و تصریح کرد:‌ اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قم سال گذشته پس از اداره مالیات و نیروی انتظامی توانست رتبه سوم را در استان از نظر درآمد سالانه به دست آورد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم با تاکید بر اینکه ثبت الکترونیکی چهار هزار شرکت و موسسه و کسب رتبه سوم استان قم در سهم درآمدی با درآمد 11 میلیارد تومان از دستاوردهای سال گذشته بوده است، اضافه کرد: صدور 2 هزار سند مالکیت مسکن مهر و 270 جلد سند مالکیت موقوفه نیز بخش دیگری از فعالیت‌های اداره ثبت اسناد و املاک استان است.

گائینی با اشاره به اینکه طی صدور فراخوانی در رسانه‌ها از دارندگان اسناد مالکیت دفترچه‌ای تقاضا کردیم به اداره ثبت مراجعه کنند تا سند مالکیت تک برگ برای آن‌ها صادر شود تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 23 هزار سند مالکیت تک برگ صادر شد.

وی با تاکید بر اینکه فقط 2 جلد سند به صورت دفترچه است که دلیل آن هم عدم امکان صدور سند تک برگی است اضافه کرد: برای اماکن روستایی باید 400 جلد سند در سال 1391 صادر می‌شد که 700جلد صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم با اشاره به اینکه به 35 هزار استعلام املاک پاسخ الکترونیکی داده شده است تصریح کرد: افراز، تفکیک و تجمیع 12 هزار ملک از دیگر فعالیت‌های اداره ثبت اسناد و املاک استان در سال گذشته است.

گائینی به بیان دیگر فعالیت‌های این اداره در سال گذشته پرداخت و افزود: اصلاح 400 مورد سند مالکیت و وصول 400 میلیارد تومان مطالبات معوقه بانک‌ها و موسسات دولتی بخش دیگری از خدمات اداره ثبت اسناد و املاک استان قم بوده است.

انتهای پیام/78008/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول