اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار همدان انجام شد

کلنگ‌زنی گلخانه سبزی و صیفی در شهرستان بهار

کلنگ احداث گلخانه سبزی و صیفی با مساحت 3 هکتار در شهرستان بهار با حضور استاندار همدان به زمین زده شد.

کلنگ‌زنی گلخانه سبزی و صیفی در شهرستان بهار

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کلنگ احداث گلخانه سبزی و صیفی با مساحت سه هکتار در شهرستان بهار با حضور استاندار همدان زده شد.

جهاد کشاورزی استان همدان در این مراسم اظهار کرد: سرانه تولید محصولات باغی در دنیا به ازای هر نفر 80 کیلوگرم، در کشور به ازای هر نفر 226 کیلوگرم و در استان همدان 366 کیلوگرم است.

حجت‌الله شهبازی گفت: استان همدان به دلیل شرایط اقلیمی از قبیل آب و خاک مناسب، نیروی خلاق و فعال در بخش تولیدات باغی وضعیت مناسبی دارد.

وی با بیان اینکه در این بخش به رکوردهایی رسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: استان همدان دارای رتبه نخست کشور با 16 درصد تولید است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: همدان در انگور رتبه سوم با بیش از 11 درصد تولید کشوری، در کشمش با 34 هزار تن بیش از 18 درصد تولید کشوری و در بعضی محصولات رتبه‌های بین چهارم تا هشتم کشوری را دارد.

وی اضافه کرد: در بخش گلخانه 74 هکتار در استان همدان وجود دارد و در استان بیش از 26 هزار تن محصولات گلخانه‌ای داریم.

شهبازی با اشاره به آغاز عملیات احداث گلخانه سبزی و صیفی در شهرستان بهار گفت: این گلخانه در سه هکتار با 29 هزار و 250 متر مربع مساحت قرار دارد و سرمایه‌ای که از محل اعتبارات سال 91 برای آن در نظر گرفته شده یک میلیارد و 400 میلیون تومان بوده که یک میلیارد و 250 میلیون تسهیلات برای آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این گلخانه با احتساب ارزش زمین بالغ بر 2 میلیارد و 20 میلیون تومان سرمایه‌گذاری داشته است و پیش‌بینی می‌شود سالانه بیش از یک هزار تن تولید داشته باشد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه در ظرفیت اشتغالزایی بین یک هکتار باغ با یک هکتار گلخانه تفاوت وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه تولید در بخش باغات کشاورزی به صورت فصلی انجام می‌شود ظرفیت اشتغالزایی برای یک نفر فراهم شده؛ این در حالی است که ظرفیت اشتغالزایی در یک هکتار گلخانه 33 نفر است. 

انتهای پیام/89024/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول