اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ایام شعبانیه صورت می‌گیرد

اعزام مبلغ به مناطق دورافتاده شرق مازندران

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا گفت: اعزام مبلغ در ایام نیمه شعبان در دستور کار ما قرار دارد و به تمام نقاط روستایی و دورافتاده شرق مازندران که فاقد روحانی هستند، روحانی اعزام می‌کنیم.

اعزام مبلغ به مناطق دورافتاده شرق مازندران

حجت‌الاسلام محمدعلی الیاسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نکا با گرامیداشت اعیاد شعبانیه اظهار داشت: باید تلاش کرد که مراسم نیمه شعبان با شکوه خاص و بهتر از سال گذشته برگزار شود.

وی افزود: اعزام مبلغ در ایام نیمه شعبان نیز در دستور کار ما قرار دارد و به تمام نقاط روستایی و دورافتاده که فاقد روحانی هستند، روحانی اعزام می‌کنیم و همچنین اعزام روحانی و مبلغ به هیئت مذهبی نیز برای تبیین زندگی امام زمان(عج) در برنامه‌ها قرار دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا با بیان اینکه بسترسازی برای ظهور امام عصر(عج) نیازمند زمینه‌سازی‌های مختلف توسط منتظران است، بیان داشت: عمل به دستورات الهی و حاکمیت ارزش‌های انسانی از جمله بسترسازی‌های ما در زمان غیبت است که باید به‌درستی انجام شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های نیمه شعبان با هدف نشر معارف مهدویت در سطح جامعه، ترویج و تبلیغ فرهنگ و معارف مهدوی، بزرگداشت شعائر اهل بیت(ع) و تبیین و گسترش فرهنگ صحیح انتظار به اجرا در می‌آید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا با بیان اینکه در جشن‌های نیمه شعبان اصناف، هیئت‌های مذهبی و اداره‌ها نیز به سهم خود شریک‌اند، خاطرنشان کرد: باید با برگزاری برنامه‌های مختلف ولادت امام زمان(عج) در زمان و مکان‌های مختلف این امام غایب را بیشتر به دیگران بشناسانیم.

وی اظهار داشت: برگزاری مراسم دینی موجب نهادینه شدن ارزش‌ها می‌شود و به همین جهت باید در بزرگداشت شعائر دینی و مناسبت های مذهبی و دینی و شناساندن ارزش‌ها به نسل جدید تلاش شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا با تاکید بر لزوم نظارت دقیق بر جشن‌های نیمه شعبان گفت: این ایام فرصتی است تا مردم به صورت خودجوش و به دور از دخالت سازمان‌ها و نهادهای دولتی بتوانند عشق و علاقه خود را نسبت به امام زمان(عج) در قالب برنامه‌های شاد مذهبی ابراز کنند.

الیاسی تصریح کرد: شیعه با باور و اعتقادی عمیق خود باید با شناخت ولی عصر(عج) در شناساندن این منجی عالم بشریت و حقانیت و حضور او در تمام جهان تلاش کند و شرایط باور قلبی را برای جوامع مختلف فراهم کند.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقه وبلاگ‌نویسی با موضوع امام زمان(عج)، طرح ختم صلوات برای سلامتی امام عصر(عج)، ارسال پیامک، برپایی ایستگاه صلواتی و تهیه و توزیع محصولات فرهنگی از دیگر برنامه‌های مهم این اداره در این ایام بوده است.

الیاسی افزود: در نکا بیش از 150 هیئت مذهبی فعال است که با تقویت و متحد کردن آنها، برنامه‌های ویژه‌ای را به ‌صورت گسترده در مناسبت‌های مختلف در دست اقدام دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا افزود: ستاد شهرستانی و ستاد مردمی در سطح این شهرستان با جدیت فراوان و طی جلسات متعدد برای برنامه‌ریزی نیمه‌شعبان برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این ایام ایستگاه‌های صلواتی، نصب پارچه، چراغانی و آذین‌بندی شهر با کیفیت بسیار عالی برگزار شده و در تمام مساجد این شهرستان نیز مراسم‌های جشن میلاد آن حضرت با حضور عاشقان به ولایت و امامت برپا می‌شود.

الیاسی در ادامه به برپایی ده‌ها مراسم جشن خیابانی در خیابان‌های شهر و بعضی از روستاها اشاره و تصریح کرد: در شهرستان نکا جشن‌های خیابانی نسبت به سال‌های گذشته از کیفیت و کمیت بسیار بهتری برخوردار خواهد بود و ستادهای مردمی در مناطق مختلف شهری در این زمینه بسیار فعال است.

انتهای پیام/86002/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول