اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ایزدشهر:

شهرداری وظیفه‌ای در دریا ندارد

شهردار ایزدشهر گفت: شهرداری وظیفه‌ای در دریا ندارد و پرداخت هزینه‌های طرح دریا از سوی شهرداری قانونی نیست.

شهرداری وظیفه‌ای در دریا ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، احمد توکلی ظهر امروز در جلسه ستاد سالم‌سازی طرح دریای شهرستان نور ابراز داشت: هشت طرح در شهرک‌ها و مجتمع‌های ایزدشهر فعال شده و یک طرح عمومی نیز در دست اجرا است.

شهردار ایزدشهر با اشاره با آزاد شدن و قابل دسترسی بودن 9 کیلومتر از سواحل این شهر به‌علت پس‌روی دریا گفت: در تعطیلات گذشته 47 غریق توسط نیروهای مردمی از مرگ نجات یافتند.

وی افزود: با حذف حضور ناجی غریق در مناطق ممنوعه شنا تنها راه حل مشکل و کاهش غریق استقرار نیروهای بازدارنده است و فقط طرح مسئله در جلسات و ملزم کردن دستگاه‌های شهرستانی برطرف‌کننده مشکلات نیست.

توکلی ابراز داشت: شهرداری هیچگونه وظیفه‌مندی در دریا ندارد و پرداخت هزینه‌های طرح از سوی شهرداری وجهه قانونی ندارد، زیرا شهرداری موظف است همه درآمدها را در شهر هزینه کند.

وی تصریح کرد: سالیان متوالی مشکلات ساحل وجود دارد و هر سال نیز بیشتر می‌شود بنابراین باید تدبیر کرد تا این مشکل برای همیشه برطرف شود.

شهردار ایزدشهر با اشاره به چهار بانده شدن محور هراز گفت: با تحقق این امر دیگر مازندران و ساحل و جنگل این استان به پذیرش مسافر در تعطیلات و تابستان اختصاص ندارد و در طول ایام سال این خطه پذیرای مسافران خواهد بود و باید زیر ساخت‌ها فراهم شود.

توکلی با اشاره به شکل‌گیری و فعالیت کمیته عمران سواحل در وزارت کشور ابراز داشت: این کمیته باید با جدیت وارد میدان شود و مناطق مستعد را شناسایی کند و اقدامات لازم را در این مناطق انجام دهد تا بخشی از مشکلات رفع شود.

این مسئول افزود: شهرداری‌ها توان مالی نگهداری آسفالت معابر، جداول و خیابان‌های خود را ندارند با این وجود سازه‌های دریایی هم به شهرداری‌های ساحلی واگذار می‌شود که با درآمد شهرداری‌های این شهرستان، کاری نمی‌توان انجام داد.

انتهای پیام/86023/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول