اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان خبر داد

پس‌روی آب دریای خزر در 6 ماه گذشته / ایجاد اعیانی در حریم سفیدرود ممنوع

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: آب دریای خزر در مدت شش ماه گذشته هشت سانتی‌متر پایین آمده است.

پس‌روی آب دریای خزر در 6 ماه گذشته / ایجاد اعیانی در حریم سفیدرود ممنوع

سیف‌الله آقابیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به پس‌روی آب دریای خزر اظهار کرد: آب دریای خزر در مدت شش ماه گذشته هشت سانتی‌متر پایین آمده است.

وی به فرو نشستن 80 سانتی‌متر آب دریای خزر در 17 سال گذشته اشاره کرد و افزود: آب دریای خزر دوران پس‌روی خود را می‌گذراند و این امر باید در احداث تاسیسات مد نظر باشد.

آقابیگی با بیان اینکه وزارت نیرو موظف شده نقشه‌های حد بستر حریم تالاب انزلی را تهیه کند، تصریح کرد: نقشه‌های حد بستر تالاب انزلی تهیه شده و باید به تصویب برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان بر کاربری‌های حریم تالاب انزلی سازگار با محیط زیست تاکید کرد و گفت: امکان استقرار تمام کاربری‌های سازگار با محیط زیست در حریم تالاب انزلی وجود دارد.

وی ایجاد استخر پرورش ماهی و کشت صنوبر و بامبو را بیشترین کاربری حریم تالاب انزلی دانست و بیان کرد: استقرار کاربری‌های سازگار با محیط زیست در حریم مذکور بلا مانع است.

به گفته آقابیگی حریم تالاب انزلی برای نخستین بار در گیلان مشخص شده است.

* اشخاص حق ایجاد اعیانی در حریم سفیدرود را ندارند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در ادامه به اراضی متروک رودخانه سفیدرود اشاره کرد و یادآور شد: قانون تعیین حریم و بستر مقرر می‌کند که با ایجاد دیواره‌سازی و حفاظت از اراضی مازاد می‌توان زمین استحصال شده را به صورت اجاره واگذار کرد.

وی وزارت نیرو را مشخص کننده حریم بستر یا مسیل رودخانه دانست و اظهار کرد: سال 90 نقشه سفیدرود تهیه شد و با نقشه‌های سال 72 تطبیق داده شده و حریم و بستر قطعی سفیدرود مشخص شده است.

آقابیگی با بیان اینکه بهره‌برداران پس از دیواره‌سازی می‌توانند از حریم سفیدرود استفاده کنند، تصریح کرد: طبق نقشه‌های موجود اشخاص حقیقی و حقوقی با انجام دیواره‌سازی می‌توانند زمین‌های حریم سفیدرود را از طریق اجاره در اختیار داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان انجام فعالیت‌ها را طبق کاربری عنوان کرد و افزود: کاربران حق احداث اعیانی در حریم سفیدرود را ندارند.

وی بستر حریم سفیدرود را طغیان‌گر خواند و بیان کرد: حریم سفیدرود پس از تصویب در اختیار مردم گذاشته می‌شود.

آقابیگی با اشاره به اینکه شرکت آب منطقه‌ای گیلان می‌تواند حریم خود را به صورت اجاره واگذار کند، گفت: آب منطقه‌ای استان متولی بستر و حریم رودخانه سفیدرود است.

انتهای پیام/84001/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول