اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه برادران آذربایجان غربی خبر داد

وجود 62 واحد استادسرا در آذربایجان غربی

معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه برادران آذربایجان غربی گفت: برای تامین مسکن اساتید حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی 62 واحد استادسرا در استان در نظر گرفته‌ایم.

وجود 62 واحد استادسرا در آذربایجان غربی

حجت‌الاسلام حبیب مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: برای تامین مسکن اساتید حوزه های علمیه آذربایجان غربی، 62 واحد استادسرا در نظر گرفته‌ایم.

وی بر لزوم به‌کارگیری اساتید برجسته کشوری برای تدریس در حوزه‌های علمیه استان تاکید کرد و افزود: شناسایی و جذب اساتید برجسته و مجرب قم و دیگر استان‌های کشور، با هدف رونق‌بخشی و بالابردن بیش از پیش سطح علمی حوزه‌های علمیه از سال‌های گذشته در استان شتاب قابل توجهی گرفته است.

وی با اعلام اینکه قیام حوزه و پابرجایی آن به اساتید توانمند آن است، افزود: بر این اساس توجه ویژه‌ای به حل مشکلات اساتید شهرستانی می‌کنیم تا بدون هیچ دغدغه‌ای در خدمت طلاب حوزه‌های علمیه استان باشند.

وی به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای پذیرش و دعوت اساتید استان‌های دیگر کشور برای ارتقا و رونق‌بخشی به سطح علمی حوزه‌های استان اشاره کرد و گفت: در این راستا و برای رفاه حال این اساتید مهاجر، اقدام به ساخت «استادسرا» در غالب شهرستان‌های استان کرده‌ایم تا این افراد در حین انجام ماموریت خود در حوزه‌های علمیه، دغدغه تامین مسکن و اجاره آن را نداشته باشند.

وی از وجود 22 واحد استادسرا در استان خبر داد و افزود: 40 واحد دیگر نیز در دست احداث است که بخشی از این 40 واحد در سال جاری و بقیه در سال‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

وی تصریح کرد: مالکیت این استادسراها در اصل متعلق به حوزه علمیه است که اساتید مهاجر تا زمان تدریس در حوزه‌های علمیه استان در آن‌جا ساکن می‌شوند تا به این ترتیب دغدغه تامین مسکن مانع حضور آنها به منظور تدریس در حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/61009/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول