اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری کهگیلویه:

نزاع‌های دسته‌جمعی در کهگیلویه نگران‌کننده است

رئیس دادگستری کهگیلویه با اشاره به افزایش آمار طلاق و نزاع‌های دسته‌جمعی در کهگیلویه گفت: باید فرهنگ‌سازی لازم در زمینه کاهش بروز چنین معضلاتی از طریق خانواده و ائمه جمعه و جماعات صورت گیرد.

نزاع‌های دسته‌جمعی در کهگیلویه نگران‌کننده است

منوچهر محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: قانونمداری و قانونگرایی مستلزم همکاری همه مردم و مسئولان است.

وی با اذعان به این‌که پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: پیش‌بینی، بررسی و ارزیابی خطر وقوع جرم و انجام اقداماتی برای رفع یا تقلیل آن باعث کاهش جرم و جنایت در جامعه می‌شود.

رئیس دادگستری کهگیلویه تشکیل ستاد پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری شهرستان را متذکر شد و افزود: این ستاد با مشارکت مردم و رؤسای اداره‌ها و با هسته‌های مرکزی اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و شاخه‌های مختلف در حال فعالیت است.

وی با اشاره به تعدد کارکنان و پرسنل دادگستری دهدشت، کمبود فضای فیزیکی را یکی از مشکلات حوزه قضایی شهرستان برشمرد و گفت: دستگاه قضایی در شهرستان کهگیلویه با وجود بیش از 65 نفر کارمند اداری و بیش از 300 نفر پرسنل قضایی با کمبود فضای اداری مواجه است که این امر در تسریع رسیدگی به پرونده‌های قضایی نیز خلل وارد می‌کند.

محمدزاده ادامه داد: البته با تلاش‌های صورت گرفته ساختمانی با زیربنای دو هزار و 300 متر در حال احداث است که همت بیشتر برای پیشرفت کاری این ساختمان را می‌طلبد.

وی در یک مقایسه نسبی با سال 88 افزایش آمار جرم و جنایت در کهگیلویه را نگران‌کننده دانست و تصریح کرد: برای شهرستان کهن و متمدن کهگیلویه این آمار قابل توجیه نیست.

این مسئول حوزه قضایی از روند رو به رشد طلاق و نزاع‌های دسته‌جمعی در کهگیلویه خبر داد و گفت: باید فرهنگ‌سازی لازم در زمینه کاهش بروز چنین معضلاتی از طریق خانواده و ائمه جمعه و جماعات صورت گیرد.

وی با انتقاد از عدم سخت‌گیری برخی علما در تأیید طلاق‌نامه عادی اظهار داشت: باید در این زمینه سخت‌گیری شود تا شاهد افزایش پدیده نگران‌کننده طلاق در شهرستان نباشیم.

محمدزاده آمار پرونده‌های ورودی به دادگاه عمومی شهرستان در سال 91 را شش هزار و 756 فقره برشمرد و گفت: تعداد شش هزار و 795 مورد خروجی این پرونده‌ها از دادگاه عمومی بود.

وی با بیان این‌که 14 هزار و 662 فقره پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب کهگیلویه در سال گذشته تشکیل شده است، افزود: تعداد 15 هزار و 133 پرونده مختومه شده است.

محمدزاده پرونده‌های شورای حل اختلاف را نیز بالغ بر چهار هزار و 700 فقره عنوان کرد و گفت: بیش از دو هزار و 500 پرونده در سال گذشته در شورای حل اختلاف کهگیلویه مختومه شده است.

انتهای پیام/82016/م40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول