اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

حماسه ملت ایران دشمنان را در «کمای سیاسی» فرو برد

نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: حماسه ملت ایران در انتخابات 24 خردادماه دشمنان نظام اسلامی را در کمای سیاسی فرو برد و آنان را متحیر، شگفت‌زده و گیج ساخت.

حماسه ملت ایران دشمنان را در «کمای سیاسی» فرو برد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با تقدیر از حضور حماسی ملت ایران در انتخابات اظهار داشت: تحقق حماسه سیاسی توسط ملت ایران در انتخابات اخیر دشمنان جمهوری اسلامی را آن چنان درمانده کرده بود که نمی‌دانستند چگونه در برابر این شکوه، عظمت، بصیرت و هوشیاری موضع‌گیری و آن را تحلیل کنند.

وی تحلیل دشمنان از ملت ایران را ضعیف خواند و افزود: آنها تصور می‌کردند با اعمال تحریم‌هایی که علیه ملت ایران به کار بسته‌اند مردم خسته و نسبت به تعیین سرنوشت خود بی‌تفاوت می‌شوند و در پای صندوق‌های رأی حضور نمی‌یابند و یا میزان مشارکت اندکی را در انتخابات ثبت می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان ملت ایران را ملت ولایت مولای متقیان و تربیت شده مکتب کربلا و عاشورا نامید و گفت: ملت ایران اهل جهاد، وفا و بصیرت بوده و دشمن‌شناسی و مصلحت‌شناسی خود را همواره به اثبات رسانیده است.

نمازی با بیان این که ملت ایران راه خود را تعیین کرده است، تصریح کرد: اگر تمام دنیا علیه ملت ایران بشورند، این مردم لحظه‌ای از راهی که انتخاب کرده‌‌اند پشیمان نمی‌شوند.

وی با اشاره به تبلیغات گسترده رسانه‌های غربی و برخی از عوامل داخلی آنها در ایجاد فضای یأس در کشور بیان داشت: با تمام این توطئه‌ها آمار شرکت‌کنندگان آن چنان چشمگیر است که مشابه آن در هیچ کشور مدعی دموکراسی و حقوق بشر دیده نمی‌شود.

به گفته وی، مشارکت بیش از 70 درصدی در انتخابات نشانه بصیرت، هوشمندی و صلابت ملت ایران بوده و همچنین آگاهی مردم از راهی که برگزیده به نمایش می‌گذارد.

عضو خبرگان رهبری سپس با تبریک انتخاب حجت‌الاسلام‌ والمسلمین دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب ملت ایران، سابقه و عملکرد وی را در مسئولیت‌های مختلف در طول 34 سال گذشته یادآور شد و گفت: انتظار می‌رود چنان که شخصیت ایشان به عنوان فردی معتدل، متواضع و منصف که اهل افراط و تفریط نیست شناخته شده، بتواند از تمام نیروهای متعهد و متخصص برای رفع مشکلات بهره ببرد.

نمازی همچنین با تبریک انتخاب اعضای دوره جدید شورای شهر کاشان به ذکر توصیه‌هایی خطاب به آنان پرداخت و افزود: شاکر بودن از درگاه الهی برای کسب موقعیت خدمت‌گزاری به مردم، دل نبستن به میزها و پست‌ها و الهی و خالص کردن نیت‌ها، ثبت و ضبط اعمال مثبت و منفی خود در طول دوران مسئولیت توسط هر یک از اعضا، داشتن اتحاد و یکپارچگی اعضا، اهمیت به مشورت و بهره‌گیری از کارشناسان خبره و با دانش و توجه ویژه به قشر ضعیف و محروم جامعه از جمله نکاتی است که شایسته است منتخبان شورا به آن اهتمام داشته باشند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، خواستار حل مشکلات این قشر عظیم از جمعیت کشور نظیر مسئله تحصیل، اشتغال، ازدواج، مسکن و سلامت شد.

خطیب نماز جمعه کاشان همچنین به برخی از تهدیداتی مانند اعتیاد، انحراف، فساد و سایر خطرات اخلاقی و اجتماعی که نسل جوان را تهدید می‌کند، اشاره کرد و خواستار تشکیل کارگروه ویژه برای حل مشکلات جوانان با مشارکت نهادهایی چون شورای شهر، دانشگاه علوم پزشکی، تربیت بدنی، بسیج، نیروی انتظامی، شورای تأمین و آموزش و پرورش شد.

نمازی همچنین با گرامیداشت سالروز شهادت مصطفی چمران، نسل جوان و اساتید دانشگاه‌ها را به مطالعه زندگی این شخصیت بزرگ که با وجود تحصیل در بالاترین سطح علمی دنیای غرب، مجذوب ظواهر آن نشد سفارش کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از اتفاقات جهان اسلام نظیر ارسال سلا‌ح‌های پیشرفته توسط آمریکا برای تروریست‌های سوریه، صدور اجازه افتتاح دفتر طالبان در قطر از سوی آمریکا، تداوم عملیات انتحاری و اقدامات تروریستی در عراق و کشتار مردم مظلوم این کشور، حمله هواپیماهای بدون سرنشین و کشته و مجروح ساختن مردم پاکستان و بروز مشکلات داخلی در مصر و ترکیه و تقسیم مردم در این کشورها به دو گروه موافق و مخالف جریان حاکم اشاره کرد.

نمازی همچنین میلاد حضرت امام زمان(عج) را به نمازگزاران تبریک گفت و به تبیین ویژگی‌های منتظران واقعی پرداخت.

انتهای پیام/63009/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول