اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت طبس عنوان کرد

افراط‌گرایی از هر دو جناح، چالش رئیس جمهور منتخب

امام جمعه موقت طبس مهم‌ترین چالش پیش روی رئیس جمهور منتخب را افراط‌گرایی از هر دو جناح دانست و گفت: افراطی‌های جناح چپ و راستی‌های افراطی فردا موی دماغ رئیس جمهور منتخب خواهند شد.

افراط‌گرایی از هر دو جناح، چالش رئیس جمهور منتخب

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام دکتر محمدجواد زنجانی طبسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس ضمن تبریک به ملت بزرگ، سرافراز و حماسه‌آفرین ایران اسلامی به دلیل توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و خلق حماسه سیاسی، به مهم‌ترین دستاوردهای داخلی و خارجی انتخابات 24 خرداد اشاره کرد و اظهار داشت: خلق حماسه سیاسی و مشارکت گسترده و بیش از 72 درصدی مردم در انتخابات، تثبیت اعتماد ملی و نمایش مشروعیت نظام اسلامی، زمینه‌سازی برای خلق حماسه اقتصادی، افزایش توان کشور در مواجهه با مشکلات، اثبات سلامت انتخابات، افزایش اخلاق انتخاباتی و افزایش امید و نشاط در بدنه مردم از جمله مهم‌ترین دستاوردهای داخلی انتخابات اخیر بود.

وی همچنین درباره دستاوردهای خارجی انتخابات 24 خرداد بیان کرد: مفتضح شدن دشمن به دلیل خنثی شدن برنامه‌ها و توطئه‌های آنان برای انتخابات ایران، مجبور شدن دشمن برای اذعان به قدرت مردم ایران و همراهی ملت با نظام و اثبات دروغ دشمن درباره مهندسی انتخابات و مهندسی آرا هم از دستاوردهای خارجی انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در ایران بود.

خطیب موقت جمعه طبس یادآور شد: علی‌رغم اینکه مردم ایران از مشکلات اقتصادی ناراحت بودند، اما در این انتخابات بسیار با درایت و آگاهانه عمل کرده و با اعتماد به روحانیت، به این نتیجه رسیدند که مشکلات فعلی کشور تنها به دست یک روحانی می‌تواند رفع شود.

موتور دولت در سال‌های اخیر بی‌بنزین شده بود

وی ادامه داد: گویا موتور دولت در سال‌های اخیر بی‌بنزین شده بود و راننده آن فرمان را به دست غیر داده بود و در واقع دولت چالش‌آفرینی‌هایی داشت که در نتیجه آن مردم رأی بسیار خوبی به منتخب خود حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی دادند، که از طرف روحانیت شهرستان طبس از تک تک شما مردم که به پای صندوق‌های رأی رفتید، به هر کس که رأی دادید تشکر می‌کنم و از اینکه به روحانیت اعتماد کردید نیز سپاسگزارم.

افراط‌گرایی از هر دو جناح، چالش رئیس جمهور منتخب

امام جمعه موقت طبس مهم‌ترین چالش پیش روی رئیس جمهور منتخب را افراط‌گرایی از هر دو جناح دانست و گفت: افراطی‌های جناح چپ می‌توانند رئیس جمهور آینده کشورمان را به چالش بکشند، همان‌هایی که تا الان هنوز به رئیس جمهور تبریک نگفتند، همان‌هایی که در کنج خانه‌هایشان خزیده بودند و وقتی شادی و نشاطی در مردم مشاهده کردند از سوراخ‌هایشان بیرون آمده و شعارهای ساختارشکن سر دادند.

وی اضافه کرد: راستی‌های افراطی هم برای رئیس جمهوری که سیاست خود را اعتدال و دولت خود را تدبیر و امید می‌داند می‌تواند چالش‌آفرین باشد، همان‌هایی که در سال گذشته پای سخنرانی نوه حضرت امام خمینی(ره) بودند و همان‌هایی که در قم سخنرانی ریاست مجلس شورای اسلامی را به هم زدند، همین‌ها فردا موی دماغ رئیس جمهور منتخب خواهند بود.

همه خود را تطبیق داده و به دولت فرصت دهند

زنجانی طبسی تصریح کرد: اما مردم به روحانیت، به اعتدال و به حجت‌الاسلام حسن روحانی رأی داده‌اند و لازم است که همه خود را تطبیق داده و به دولت فرصت دهند تا مشکلات را رفع کند.

حاتم‌بخشی از بیت‌المال به ورزشکاران جای سؤال دارد

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به موفقیت تیم ملی فوتبال ایران در راهیابی به جام جهانی 2014 برزیل، اظهار داشت: شنیدیم که برخی از مسئولان حاتم‌بخشی کرده و هدیه‌های کذایی و کلان به ورزشکاران دادند، اگر این هدایا از مال خودشان است اشکالی ندارد، اما اگر از بیت‌المال خرج می‌کنند این جای سؤال دارد.

خطیب جمعه موقت طبس خطاب به مسئولان ورزش کشور تصریح کرد: شما با چه مجوزی این هدایا و پول‌های کذایی را به ورزشکاران می‌دهید در حالی که بسیاری از جوانان همین مملکت برای دریافت یک وام 500 هزار تومانی آنچنان در بروکراسی اداری می‌افتند که از زندگی سیر می‌شوند.

انتهای پیام/90001/ط40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول