اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

مجمع عالی حقوقی و کانون قضات استان یزد آغاز به کار کرد

نخستین مجمع عالی حقوقی و کانون قضات استان یزد در آیینی با حضور مسئولان قوه قضائیه و رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور در دادگستری یزد آغاز به کار کرد.

مجمع عالی حقوقی و کانون قضات استان یزد آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان یزد صبح امروز در آیین آغاز به کار این مجمع اظهار داشت: پیرو منویات مقام معظم رهبری و ورود بسیج به عرصه‌های علمی و تخصصی، سازمان بسیج حقوق‌دانان شکل گرفت و ماموریت‌های خاص و ویژه‌ای برای خود تعریف کرد.

محمدرضا زارع ادامه داد: با شکل‌گیری این سازمان، سازمان بسیج حقوق‌دانان در استان یزد نیز از آذرماه سال گذشته تشکیل شد و اکنون نیز 318 عضو دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های این سازمان ادامه داد: تاکنون به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای لازم در زمینه سازمان بوده‌ایم و اکنون نیز با اهدافی که در نظر گرفته شده مجمع عالی حقوقی و کانون قضات آغاز به کار می‌کند.

مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان یزد اضافه کرد: هدف از تشکیل این مجمع، مشارکت حداکثری صاحب‌نظران و اندیشمندان در تقویت و اداره بسیج حقوق‌دانان، بررسی آسیب‌ها و فرصت‌ها و نیز چالش‌های حقوقی همچنین ارائه راهکارهای مناسب و ظرفیت سازی برای جذب حقوق‌دانان در عرصه‌های تخصصی مورد نیاز است.

وی عنوان کرد: سازمان بسیج حقوق‌دانان متشکل از حقوق‌دانان متعهد به آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی و پایبند به قوانین کشور است که قضات، اساتید، مشاوران، وکلا و سردفتران و مدیران حقوقی موسسات دولتی و خصوصی عضو این سازمان هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: در نظر است بستر و ساز و کار حضور فعال و همه جانبه در عرصه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی برای اعضا ایجاد شود.

وی با بیان اینکه این سازمان در سه عرصه به صورت عام و یک عرصه به صورت خاص فعالیت دارد افزود: در عرصه آموزش با ارتباط سازنده‌ای که با مراکز آموزش کشور برقرار شده است به دنبال برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای تخصصی هستیم.

زارع افزود: در عرصه پژوهش با تشکیل حلقه‌های تخصصی و تیم‌های پژوهشی در این فضا نیز ورود پیدا می‌کنیم و طرح‌های خود را با دقت خاصی پیگیری خواهیم کرد.

وی از دیگر عرصه‌های عام این سازمان را ارائه مشاوره برشمرد و گفت: در این عرصه هم به دنبال خدمات مشاوره برای شهروندان در سطح استان هستیم که در حال حاضر سه مرکز مشاوره ارائه خدمات دارند.

مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان یزد فعالیت در عرصه خاص برای این سازمان را با اشاره به هجمه سنگین دشمنان در زمینه حقوق بشر برشمرد و گفت: مقدمات فعالیت در فضای سایبری انجام شده و در این عرصه ورود پیدا خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: جامعه ما در شرایطی به سر می‌برد که در همه زمینه‌ها به ویژه در زمینه‌های تخصصی نیاز دارد شهروندان را نسبت به قوانین و تکالیف خود آشنا کند تا بهداشت حقوق جامعه بهبود یافته و پرونده‌های قضایی کاهش یابد.

زارع بیان داشت: از این رو سازمان بسیج حقوق‌دانان در ماموریت‌های ابلاغی خود، تعامل و همکاری خود را با مراجع قضایی و حقوقی استان افزایش خواهد داد و از این آمادگی برخوردار است.

در ادامه این آیین، احکام اعضای مجمع عالی حقوقی و کانون قضات استان یزد از سوی سردار اکبر فتوحی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد تقدیم شد.

انتهای پیام/90004/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول