اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پست بانک ایران:

خصوصی‌ شدن یا دولتی ماندن پست ‌بانک خط مشی آن را تغییر نمی‌دهد

مدیرعامل پست بانک ایران با بیان اینکه فعالیت پست بانک بر مبنای خدمت‌رسانی به مناطق کم برخوردار است گفت: خصوصی شدن یا دولتی ماندن پست بانک تفاوتی در سیاست و رسالت اصلی آن ایجاد نمی‌کند.

خصوصی‌ شدن یا دولتی ماندن پست ‌بانک خط مشی آن را تغییر نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسینعلی ضیائی ظهر امروز در حاشیه نخستین همایش منطقه‌ای بازاریابی شرق و شمال شرق کشور در مشهد در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه دولتی ماندن یا خصوصی شدن خط مشی پست بانک را تغییر نمی‌دهد، اظهار کرد: همیشه باید مطابق قانون عمل کرد و نمی‌توان خلاف قانون برنامه‌ای داشت و بر اساس مصوبه قانونی مجلس تا پایان برنامه پنجم پست بانک زیر نظر دولت فعالیت می‌کند و پس از آن نیز تابع قانون عمل می‌کنیم.

وی افزود: در حال حاضر برنامه‌های پست بانک توسط وزارت ارتباطات برنامه‌ریزی شده و وزارت اقتصاد نیز طبق وظیفه‌ای که در قبال تمام شرکت‌های تحت تکلف دولت دارد متولی این بانک بوده و بنابراین هرگونه تمایل به سودجویی و تغییر برنامه در آن سوءتفاهم بوده و اشتباه است.

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی این بانک خدمت‌رسانی به روستاها و مناطق دورافتاده و کم برخوردار است، اظهار کرد: همان گونه که در این چند سال شعب بانک با تحمل سخت‌ترین شرایط و فقط با هدف رضایتمندی مردم هرگز دست از تلاش نکشیده‌اند، از این پس نیز باید با دادن طرح‌ها و برنامه‌های جذاب و تاثیرگذار هرچه بیشتر مردم را در مشارکت در این عرصه فعال سازیم.

مدیرعامل پست بانک ایران با بیان اینکه در شعب پست بانک تقریبا تمام برنامه‌های که در بانک‌های بزرگ شهری انجام می‌شود قابل اجرا است، تصریح کرد: تمام سعی خود را داریم تا با طرح‌های مختلف در آبادانی و تسهیل کار مردم روستاها و مناطق کم برخوردار کوشا بوده و بتوانیم جذب کننده و سبب مهاجرت مردم از شهر به روستا باشیم.

ضیائی در ارتباط با برنامه‌های رقابتی پست بانک با سایر بانک‌ها گفت: از نظر رقابتی پست بانک با دیگر بانک‌ها قابل مقایسه نبوده و خدماتی را که ما ارائه می‌دهیم با برنامه و خدمات دیگر بانک‌ها از نظر اجرای کاملا متفاوت بوده و اگر بانک‌ها قادر به ارائه این خدمات بودند، دیگر نیازی به پست بانک وجود نداشت.

وی با بیان اینکه اگر پست بانک‌ها فعالیت نمی‌کردند، بی‌شک روستائیان در دریافت یارانه‌‌ها به مشکل‌های بسیاری از قبیل دوری راه و نداشتن دسترسی به بانک‌ها بر می‌خوردند، گفت: در حال حاضر تقریبا 10 میلیون نفر از جمعیت ایران از طریق فعالیت پست بانک‌ها در روستاهای دور افتاده یارانه خود را دریافت می‌کنند.

در ادامه مرتضی فراهانی، رئیس هیئت مدیره پست بانک با اشاره برنامه‌ها و پیشرفت‌های این بانک یادآور شد: متاسفانه از بسترهای فعالیت پست بانک در ایران به درستی استفاده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پست بانک در کشور از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است و می‌توان با استفاده از آن این نوع بانکداری را گسترش داد.

فراهانی تاکید کرد: ما نباید به شعار بزرگترین بانک اسلامی فقط در حد شعار بسنده کرده و باید با تلاش و برنامه‌ریزی هدفمند این بانک را به بزرگترین بانک اسلامی تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه اگر در سیستم بانکی تغییری هم صورت پذیرت نباید اشتغالزایی آن کمتر شود اضافه کرد: یکی از اولویت‌های پست بانک ایجاد شغل و همکاری با روستاییان برای رونق بخشی به کار آنان به ویژه صنایع دستی و همکاری در طرح‌ها و پروژه‌های آنان است.

رئیس هیئت مدیره پست بانک با اشاره به اینکه استفاده از خدمات الکترونیک بانکی می‌تواند کمک شایانی در رشد و تسریع برنامه‌ها و کارها در سیستم پست بانک داشته باشد، تاکید کرد: مطمئنا یکی از برنامه‌های اصلی ما ایجاد این فرصت و استفاده حداکثری از خدمات الکترونیک است.

انتهای پیام/70005/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول