اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات مشترکین شرکت نیروی برق گلستان اعلام کرد

پست‌بانک عامل اصلی پایین ‌بودن پرداخت غیرحضوری در گلستان

معاون خدمات مشترکین شرکت نیروی برق گلستان گفت: بر اساس بررسی‎های انجام شده دلیل پایین بودن درصد پرداخت غیرحضوری در استان پست بانک‎ها هستند که برخلاف بانک‎های دیگر پرداخت حضوری را انجام می‎دهند.

پست‌بانک عامل اصلی پایین ‌بودن پرداخت غیرحضوری در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ایوب پسرک‎لی صبح امروز در جمع مدیران ادارات برق استان گلستان اظهار داشت: در دو سال گذشته 36 درصد از پرداخت‎های قبوض برق در استان گلستان الکترونیکی بوده که در سال 1391 این رقم با توجه به توسعه دولت الکترونیک به 45 درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: اما استان گلستان نسبت به بسیاری از استان‎های دیگر درصد بسیار پایینی را در بحث پرداخت‎های غیرحضوری قبوض برق داراست که این رقم در استان‎های دیگر بالای 90 درصد است.

معاون خدمات مشترکین شرکت نیروی برق گلستان بیان کرد: در سال 90 درصد تفکیکی پرداخت غیرحضوری در شهرستان بندرگز 20 درصد، کردکوی 23 درصد، بندرترکمن 44 درصد، گمیشان 26 درصد، غرب گرگان 41 درصد، شرق گرگان 50 درصد، آق‎قلا 38 درصد، علی‌آبادکتول 36 درصد، رامیان 17 درصد، آزادشهر 17 درصد، گنبدکاووس 42 درصد، مینودشت 19 درصد، گالیکش 19 درصد، کلاله 28 درصد، مراوه‌تپه 26 درصد مشترکان از قبوض برق خود را به صورت غیرحضوری پرداخت کرده‎اند.

علت اصلی پایین بودن پرداخت غیرحضوری پست بانک است

وی اعلام کرد: براساس برسی‎های انجام شده دلیل پایین بودن درصد پرداخت غیر حضوری قبوض در استان این است که 86 درصد بانک‎ها پرداخت حضوری انجام نمی‎دهند و اکثر مشتریان و حتی در بانک‎های دولتی تمام مشتریان به صورت الکترونیکی و غیرحضوری قبوض خود را پرداخت می‎کنند اما این آمار وقتی با پست بانک جمع می‎شود درصد پرداخت‎ها به صورت قابل توجهی کاهش می‎یابد زیرا پست بانک‎ها خدمات پرداخت حضوری را انجام می‎دهند.

پسرک‎لی بیان کرد: یعنی علت اصلی و به نوعی علت واضح پایین بودن سطح پرداخت غیرحضوری در استان پست بانک‎ها هستند.

وی تصریح کرد: بندر ترکمن سال گذشته به دلیل اینکه دفاتر پیشخوان دولت همکاری بسیار خوبی را با شرکت توزیع نیروی برق داشته با 86 درصد پرداخت غیرحضوری بالاترین میزان پرداخت غیرحضوری را داشته اما در روستاهای این شهر به دلیل اینکه دسترسی مردم به دفاتر «آی‌سی‌تی» وجود دارد و این دفاتر تحت نظر پست بانک هستند این رقم برای این شهرستان به شدت نزول پیدا کرده و به 31 درصد رسیده است.

درآمدزایی میلیونی پست بانک از پرداخت حضوری قبض برق

معاون خدمات مشترکین شرکت نیروی برق گلستان افزود: پست بانک در سال گذشته به ازای خدماتی که به مشترکان ما ارائه داده است مبلغ 760 میلیون تومان از شرکت توزیع نیروی برق کارمزد دریافت کرده و چون برای پست بانک پرداخت حضوری درآمدزایی و صرفه اقتصادی دارد این عملیات را انجام می‎دهد و باعث پایین آمدن درصد پرداخت‎های غیرحضوری می‎شود.

وی ابراز داشت: امیدواریم در سال‌جاری با تمهیداتی که اندیشیده شده و با برنامه‎هایی که در دست اقدام داریم که نمونه آن راه‎اندازی سامانه 1521 که سامانه پرداخت غیر حضوری و انجام خدمات این شرکت از طریق تلفن است بتوانیم این میزان از پرداخت‎ها را تا 70 درصد افزایش دهیم.

معاون خدمات مشترکین شرکت نیروی برق گلستان گفت: یکی از کارهای خوبی که در سال 1390 شروع شد و در سال گذشته ادامه پیدا کرد واگذاری 14 خدمت شرکت توزیع نیروی برق به دفاتر پیشخوان دولت بوده که با این حرکت می‎توانند به 153 دفاتر پیشخوان دولت در ساعت‎های اداری و غیراداری مراجعه کنند و خدمت مورد نظر خود را دریافت کنند.

وی بیان کرد: امید داریم بتوانیم دفاتر روستایی را نیز راه‎اندازی کنیم و خدمات دفاتر شهری را نیز افزایش دهیم.

انتهای پیام/83004/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول