اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌در گفت‌و‌گو با فارس مطر‌ح شد

دفاع از آرمان؛ مهم‌ترین ویژگی حضرت علی اکبر(ع) ‌

مدیر گروه آینده‌پژوهی پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: حماسه عاشورا مهم‌ترین نمونه تجلی حضرت علی اکبر(ع) است که در این بخش به خوبی توانست شخصیت خود را نشان دهد.

دفاع از آرمان؛ مهم‌ترین ویژگی حضرت علی اکبر(ع) ‌

حجت‌الاسلام رحیم کارگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) اظهار کرد: زندگی حضرت علی اکبر(ع) خاص و شکوهمند است و ایشان از هر نظر برازنده و نمونه یک جوان با بصیرت و ولایت‌مدار است.

وی با بیان اینکه حماسه عاشورا مهم‌ترین نمونه تجلی حضرت علی اکبر(ع) است گفت: حضرت علی اکبر(ع) در این بخش به خوبی توانست شخصیت خود را نشان دهد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: شجاعت و صلابت مهم‌ترین ویژگی حضرت علی اکبر(ع) بود که با استفاده از این ویژگی در راه آرمان و اعتقاد خود استوار و پایدار ایستاد و توانست آرمانی که از آن دفاع می‌کرد به خوبی در رفتار و کردار خود متجلی کند.

وی عنوان داشت: حضرت علی اکبر(ع) راه حقیقت را شناخت و به ما نشان داد که حق و حقیقت بدون امام و ولی معنا ندارد و حق پیرامون امام است.

کارگر یادآور شد: حضرت علی اکبر(ع) این حقیقت را نشان داد که زمانی که راه درست را تشخیص دادید و دانستید معیار شما به حق و حقیقت نزدیک است و دشمنان باطل هستند و به جز افراط و پلیدی کاری ندارند، باید با صلابت بیشتری وارد شوید.

وی با بیان اینکه حضرت علی اکبر(ع) در صحنه عاشورا معیار و مسیر درست و درخشان را به همه جوانان نشان داد گفت: آن حضرت ولایت‌مداری خود را نشان داد و به طور کامل مطیع در برابر امام خود بود و جان خود را در طبق اخلاص گذاشت.

انتهای پیام/78003/ش‌20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول