اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌ جمعه صحنه:

حضرت علی‌اکبر(ع) در جوانی سرآمد اخلاقی نیک بود

امام‌ جمعه شهرستان صحنه گفت: جوان ناخواسته تحت تاثیر الگوی انتخابی خود قرار خواهد گرفت و به آن شبیه می‌شود و حضرت علی‌اکبر (ع) در اوج جوانی سرآمد اخلاقی نیک بود.

حضرت علی‌اکبر(ع) در جوانی سرآمد اخلاقی نیک بود

حجت‌الاسلام احمد زارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، گفت: سیمای ظاهری و اخلاق کریمانه‌ای که در حضرت علی‌اکبر(ع) به چشم می‌خورد بسیار شبیه به خلق ‌و خوی رسول ‌خدا (ص) بود آن‌طور که دشمنان بارها به این خوش‌خلقی اعتراف کرده بودند.

وی با بیان اینکه برخی افراد بنابر تصوری غلط گمان می‌کنند که کسب سجایای اخلاقی همزمان با بالا رفتن سن در کهنسالی به دست می‌آید، گفت: اخلاق اسلامی که در حضرت علی‌اکبر(ع) وجود داشت نقضی بر این ادعاست و ایشان در اوج جوانی سرآمد اخلاقی نیک بود.

زارعی تصریح کرد: امروزه به دلیل وضعیت هجمه فرهنگی و تاثیرپذیری فرهنگی نسبت به جوامع غربی برخی از جوانان جامعه ما دست به انتخاب چنین فرهنگی می‌زنند که در نتیجه موجب شکل‌‌گیری ناهنجاری در خانواده و جامعه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب الگو و تبعیت از آن بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: بهترین الگو در زندگی حضرت علی‌اکبر(ع)، قمربنی هاشم(ع) بود و انسان ناخواسته تحت تاثیر الگوی انتخابی خود قرار خواهد گرفت و به آن شبیه می‌شود.

امام‌ جمعه شهرستان صحنه اظهار داشت: تبعیت جوانان از الگوهای ورزشی تنها در همان زمینه مؤثر است و شایسته نیست از ناهنجاری‌های اخلاقی برخی از ورزشکاران نیز الگوبرداری شود.

وی از بین رفتن حریم و حرمت در برخی از خانواده‌ها و نیز ناسازگاری در برقراری تعاملات اجتماعی را از عوارض تبعیت از فرهنگ‌های غربی دانست و افزود: چنین فرهنگی با فرهنگ ایرانی اسلامی سازگاری ندارد.

انتهای پیام/2700/ط20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول