اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به کارگردانی عکاس خوزستانی

مستند «به کجا سرایت می‌کند این درد» به زودی کلید می‌خورد

عکاس خبرگزاری فارس خوزستان گفت: مستند «به کجا سرایت می‌کند این درد» به زودی ساخته می‌شود.

مستند «به کجا سرایت می‌کند این درد» به زودی کلید می‌خورد

سیدعلی موسوی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: مستند «به کجا سرایت می‌کند این درد» به زودی ساخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع این مستند درباره زندگی مردم یک روستای محروم اهواز است که زمین‌های کشاورزی آنان از آلودگی‌های ناشی از صنایع به زنگ آهن تبدیل شده است.

عکاس خبرگزاری فارس خوزستان با بیان اینکه این فیلم سعی در نشان دادن وضعیت مردم از زبان خود روستا دارد، ادامه داد: روایت این کشاورزان بر این تکیه دارد که توانایی امرار معاش به وسیله شغل دیگری را ندارند.

وی اضافه کرد: محقق و نویسنده این کار کاظم خریبط‌ زاده طرفی، تهیه کننده آن اسماعیل شبیبی و کارگردان آن سیدعلی موسوی‌نژاد است.

وی درباره مستند ساخته شده خود که به مرحله تدوین نرسید گفت: این فیلم مستند داستانی درباره کودکی 12 ساله است که در زمان جنگ برای درس خواندن مجبور است هر روز عرض رودخانه کارون را با قایقی کوچک طی کند و ادامه تحصیل دهد اما به یک باره مرد مجنونی سر راه او را می‌گیرد و داستان ادامه پیدا می‌کند.

موسوی‌زاده خاطرنشان کرد: این فیلم 17 دقیقه‌ای به نویسندگی کاظم خریبط ‌زاده طرفی و تهیه کنندگی اسماعیل شبیبی در روستای غزی از توابع شهرستان اهواز در حال ساخت است.

وی عوامل این فیلم کوتاه را اینگونه بیان کرد: سیدعلی موسوی‌نژاد تصویربردار، بهشاد مطیعی صدابردار، ایوب مروانی پور مدیر تولید، فرید دغاغله تدوین‌گر، میلاد معصومی عکاس، جلیل خیطان طراح صحنه و لباس، حمید شمس مشاور کارگردان و دکتر نجم‌الدین مرعشی مشاور فیلم‌نامه از عوامل فیلم «به کجا سرایت می‌کند این درد» هستند.

عکاس خوزستانی خاطر نشان کرد: فیلم‌های مستندی هم‌چون «گورکن‌ها»، «زیر پوست غم» و «سیلاب» نیز پیش از این به ساخته شدند که جوایز متعددی را در داخل و خارج از کشور از آن خود کردند و نقدهای متعددی در مطبوعات داخلی به این فیلم‌ها شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس پیش از این نیز این جوان خوزستانی مستند «منذالساعه» را در اهواز ساخت که به دلیل مخالفت‌ها و تنگ نظری‌ها، به مرحله تدوین نرسید.

همچنین این عکاس جوان در بخش عکس نیز جوایز فراوانی را از جشنواره‌های داخلی دریافت کرده‌ که از جمله آن‌ها می‌توان به تندیس جایزه بهترین عکاس خبری از دو دوره جشنواره بین‌المللی مطبوعات ایران و بهترین عکاس خبری در چهار دوره از جشنواره خلیج فارس از سال 2008 تا 2011 و جایزه برتر از جشنواره شهر و رسانه و همچنین عضو هیئت داوران جشنواره شهر و رسانه اشاره کرد.

موسوی‌نژاد در ساخت بیش از 50 فیلم کوتاه مشارکت داشته و مدیر تولید بیش از چهار فیلم کوتاه مستند و داستانی بوده است.

انتهای پیام/72011/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول