اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

اجرای 656 طرح توسعه کشاورزی در قروه/کشاورزان نباید قربانی کینه‌توزی مدیران شوند

فرماندار قروه از اجرای 656 طرح توسعه بخش کشاورزی با صرف اعتباری بالغ بر 199 میلیارد و 541 میلیون ریال در سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

اجرای 656 طرح توسعه کشاورزی در قروه/کشاورزان نباید قربانی کینه‌توزی مدیران شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر کشاورزی و دامپروری که به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی در قروه برگزار شد، با انتقاد از مسئولان بانک کشاورزی استان در زمینه روند کند پرداخت تسهیلات کشاورزی اظهار کرد: انتقاد از عملکرد مدیریت بانک کشاورزی استان در زمینه واگذاری تسهیلات به متقاضیان قروه‌ای موجب قطع کامل پرداخت این تسهیلات شده است.

وی گفت: در سال 91 از محل اعتبارات توسعه بخش کشاورزی 199 میلیارد و 541 میلیون ریال تسهیلات برای اجرای 656 طرح با اشتغالزایی برای 717 نفر پرداخت شده است.

وی افزود: متاسفانه هیچ یک از پرونده‌های مصوب در کارگروه شهرستان که در سال‌جاری به استان، ارسال شده است، موفق به دریافت تسهیلات نشده‌اند.

فرماندار قروه دلیل اصلی عدم ارائه تسهیلات توسعه بخش کشاورزی به کشاورزان این شهرستان را رسانه‌ای شدن انتقاد از عملکرد سال گذشته مدیریت بانک کشاورزی کردستان اعلام کرد و افزود: بسیاری از طرح‌های توسعه بخش کشاورزی به دلیل کوتاهی بانک کشاورزی استان نیمه‌کاره مانده است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور بررسی و رفع این مشکل بارها از مسئولان این بانک دعوت کرده‌ایم، اما متاسفانه آنها حاضر به شرکت در جلسات نشده‌اند.

شیخی‌زاده  افزود: اینکه شهرستان قروه ظرفیت‌های بسیار مطلوبی در زمینه تولید و کشاورزی دارد، نباید تنها محدود به حرف شود، بلکه در عمل هم باید گام‌هایی برداشته شود، اما متاسفانه به دلیل بی‌مهری مسئولان بانک این مهم با وقفه مواجه شده است.

کشاورزان نباید قربانی کینه‌توزی مدیران شوند

فرماندار قروه با تاکید بر اینکه کشاورزان نباید قربانی، کینه‌توزی مدیران تنها به دلیل یک انتقاد منطقی شوند، تصریح کرد: گناه کشاورزانی که تمامی سرمایه خود را برای بهره‌گیری از تسهیلاتی که دولت اجازه اعطا آن را داده است و مسئولان بانک در آن کارشکنی می‌کنند چیست.

شیخی‌زاده با بیان اینکه برای افزایش تعامل با بانک کشاورز استان، شخصا به بانک مذکور رفتم گفت: از آنان خواستم تا دلایل قانونی خود را بیان کنند و حتی به آنان گفتم در صورتی که لازم ببینم از موضع‌گیری قبلی خود، مبنی بر عدم حضور کارشناسان در جلسات شهرستانی عذرخواهی می‌کنم ، اما متاسفانه هیچ پاسخی ندادند.

وی افزود: در همین نشست قول همکاری از سوی آنها داده شد، اما با گذشت 3 ماه از این جلسه تا کنون حتی یک پرونده هم موفق به دریافت تسهیلات نشده است.

وی با بیان اینکه عدم ابلاغ اعتبار جدید تنها پاسخ مسئولان بانک کشاورزی برای عدم پرداخت نکردن تسهیلات به کشاورزان قروه‌ای بعد از پیگیری‌های ما بود، گفت: این در حالی است که تمامی پرونده‌های ارسالی به استان، جدید نبوده و از سهمیه قبلی هستند و در حال حاضر نیز روند پرداخت تسهیلات در سایر شهرستان‌ها جریان دارد و توجیهی قانع کننده‌ای برای عدم پرداخت تسهیلات به کشاورزان قروه‌ای وجود ندارد.

فرماندار قروه در ادامه به نقش کشاورزان در تحقق حماسه اقتصادی اشاره کرد و گفت: پیشرفت اقتصاد، در گرو افزایش تولید داخلی است و کشاورزان، سهم عمده‌ای در این راستا دارند.

 شیخی‌زاده در پایان با بیان اینکه عرصه سیاسی و اقتصادی همواره مورد هجمه دشمنان انقلاب اسلامی بوده است، تصریح کرد: قدم نخست در خلق حماسه سیاسی برداشته شد و در گام دوم عزم همه ملت باید در راستای تحقق حماسه اقتصادی باشد.

انتهای پیام/79009/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول