اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اعلام کرد

پیشرفت 95 درصدی حفاری چاه‌های فازهای 17 و 18 پارس جنوبی‌

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: پروژه حفاری فازهای 17و 18 پارس جنوبی بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نیمه نخست امسال به بهره‌برداری می‎‌رسد.

پیشرفت 95 درصدی حفاری چاه‌های فازهای 17 و 18 پارس جنوبی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، حمیدرضا گلپایگانی اظهار داشت: تاکنون بیش از 91 هزار متر عملیات حفاری در مجموع این دو فاز انجام شده است.

وی با اشاره به متراژ حفاری در فازهای 17 و 18 افزود: در فاز 17، 44 هزار و 129 متر و در فاز 18، 46 هزار و 991 متر حفاری صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران خاطر نشان کرد: پروژه حفاری فازهای 17 و 18 پارس جنوبی به صورت EPD کامل است و مطالعات لایه‌های زمین‌شناسی، مهندسی و برنامه‌ریزی حفاری، خدمات فنی، تامین کالا، مواد، دستگاه‌های حفاری و مدیریت و نظارت بر اجرای پروژه در تعهد شرکت ملی حفاری ایران است.

وی گفت: پروژه حفاری فازهای 17 و 18 پارس جنوبی بر اساس برنامه زمان‌بندی در دست اجراست و از مجموع 22 حلقه چاه در این دو فاز تاکنون حفاری 14 حلقه چاه تکمیل شده است و هشت حلقه دیگر نیز با پیشرفت بیش از 90 درصدی در نیمه نخست امسال به بهره برداری می‌رسد.

گلپایگانی یادآور شد: عملیات مشبک‌کاری، سیمان کاری، اسیدکاری و لوله‌گذاری مربوط به 14 حلقه چاه فازهای 17 و 18 از سوی کارشناسان و متخصصان ملی حفاری به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری است.

بر اساس این گزارش، طرح‌های توسعه میدان گازی پارس جنوبی در شهرستان عسلویه در جنوب استان بوشهر در دست اجرا و بهره‌برداری است.

انتهای پیام/2451/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول