اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

مدارس مازندران پذیرای روزانه 20 هزار مسافر فرهنگی است

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: مدارس مازندران در ایام تعطیلات تابستانه پذیرای روزانه 20 هزار مسافر فرهنگی هستند.

مدارس مازندران پذیرای روزانه 20 هزار مسافر فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمدعلی امیری صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه از اول تیرماه طرح اسکان فرهنگیان در مازندران فراهم است، اظهار داشت: مازندران ظرفیت پذیرش 20 هزار مسافر فرهنگی را در مدارس استان دارد.

وی با اشاره به اینکه اختصاص 270 کلاس ویژه و یک هزار و 17 کلاس درس گروه "الف" برای اسکان فرهنگیان در مازندران فراهم است، تصریح کرد: از اول تیرماه تا 15 شهریور پذیرای مسافران فرهنگی در ایام تابستان هستیم.

امیری از تغییر تابلوهای سر درب مدارس در راستای تغییر نظام آموزشی جدید خبر داد و گفت: براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش با موضوع عنوان‌های دوره‌های مختلف تحصیلی و مدارس در راستای تغییر نظام آموزشی جدید و به منظور وحدت رویه در طراحی تابلوهای مدارس در رنگ‌های متفاوت طراحی و فایل مربوطه در سایت اداره کل درج شده است.

وی از کسب رتبه دوم ششمین دوره جشنواره تولید محتوای الکترونیکی کشور خبر داد و اظهار داشت: فرهنگیان شرکت‌کننده در جشنواره تولید محتوایی الکترونیکی، بیش از 7 هزار اثر به صورت انفرادی و گروهی به جشنواره ارائه دادند.

این مسئول با بیان اینکه حجم بالای ارسال تولیدات محتوای الکترونیکی توسط معلمان و دانش‌آموزان به دبیرخانه استانی ارسال شد، تصریح کرد: اداره کل آموزش و پرورش مازندران در ششمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی رتبه دوم کشوری را کسب کرد که این اقدام زمینه‌ساز آموزش و پرورش پویا و هوشمند در سال جاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ‌از کسب رتبه نخست طرح هجرت سه از سوی اداره کل آموزش و پرورش مازندران خبر داد و بیان داشت: سال گذشته 10 هزار دانش آموز و بیش از 3 هزار فرهنگی و استادکار در طرح هجرت سه مشارکت کردند که یک‌هزار و 700 مدرسه استان سال گذشته در طرح هجرت سه مورد بهسازی و زیبا‌سازی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: استان مازندران ‌در اجرای طرح هجرت سه و تحقق منویات رهبری در طول هفت سال گذشته رتبه نخست و ممتاز کشوری را به خود اختصاص داد.

امیری از کسب رتبه برتر استانی در اجرای طرح اوقات فراغت مازندران خبر داد و گفت: در سال گذشته 200 هزار دانش آموز مازندرانی در 930 پایگاه تابستانی زیر پوشش برنامه‌های اوقات فراغت قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به موفقیت هشت دانش‌آموز مازندرانی در مرحله دوم المپیادهای علمی اشاره کرد و گفت: ‌از مجموع 445 شرکت کننده در آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی‌، هشت نفر به المپیادهای علمی کشور راه یافته‌اند که از این تعداد چهار دانش آموز پسر و چهار دانش آموز دختر هستند.

وی با اشاره به اینکه این دانش آموزان به دوره ویژه تابستانی المپیادهای علمی که از اول تیرماه در باشگاه دانش‌پژوهان جوان برگزار می‌شود شرکت می‌کنند، بیان داشت: دانش آموزان راه یافته به مرحله کشوری در رشته ادبی از مرکز فرزانگان آمل، زیست‌شناسی از مرکز شهید بهشتی آمل، رشته فیزیک از مرکز فرزانگان بهشهر و شهید بهشتی بابل، رشته رایانه از مرکز فرزانگان ناحیه یک ساری و شهید بهشتی آمل و در رشته نجوم از مرکز فرزانگان و شهید بهشتی قائمشهر هستند.

امیری یادآور شد: مرحله دوم المپیادهای علمی کشور در اردیبهشت ماه سال جاری توسط اداره کل آموزش و پرورش به صورت نیمه‌ متمرکز برگزار شد.

‌انتهای پیام/‌86006/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول