اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان خبر داد

پزشک قانونی ضعیف‎ترین سازمان در تامین نیروی انسانی

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان گفت: سازمان پزشکی قانونی از لحاظ تامین نیروی انسانی ضعیف‎ترین سازمان است و تعداد نیروهای انسانی در مراکز پزشکی قانونی به هیچ عنوان با وظایف سنگین که بر عهده‎اش است، همخوانی ندارد.

پزشک قانونی ضعیف‎ترین سازمان در تامین نیروی انسانی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهدی قربانی‌ثمینی بعدازظهر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که پزشکی قانونی در استان و حتی در سطح کشور با آن مواجه است کمبود امکانات مناسب آزمایشگاهی و تجهیزات مورد نیاز است.

وی ادامه داد: تجهیزات آزمایشگاهی برای انجام کار با دقت و سرعت مناسب در پزشکی قانونی یکی از نکته‎های مهم و دارای اولویت است که خوشبختانه در سال 1390 و 1391 بخشی از تجهیزات مورد نیاز خریداری شده است.

آزمایشگاه پزشکی قانونی گلستان تنها 3 پرسنل دارد

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان ابراز داشت: یکی از مشکلات دیگر پزشک قانونی استان کمبود نیروی انسانی متخصص است که این مسئله نیازمند اندیشیدن تمهیدات لازم و جدی است.

وی افزود: در حال حاضر آزمایشگاه تخصصی پزشکی قانونی استان گلستان سه پرسنل دارد که این تعداد در آزمایشگاه‎های خصوصی با حجم بسیار کمتر کار نسبت به این ارگان حساس حداقل دارای 10 پرسنل تخصصی است.

قربانی ادامه داد: در صورت برطرف شدن این مشکل مدت زمان پاسخگویی به مراجعان و استعلام‎ها به نصف خواهد رسید.

تامین نبودن نیروی در پزشکی قانونی دلیل عدم تمایل افراد برای کار در این سازمان

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان تصریح کرد: یکی از دلایل عدم تمایل افراد برای کار در پزشکی قانونی تامین نبودن فرد در برابر این حجم کاری بسیار سخت است که با وجود رایزنی‎های انجام شده جهت جذب نیرو تاکنون موفق به بکارگیری فردی نشده‎ایم و در حال حاضر دفع نیروی انسانی از سازمان پزشکی قانونی به همین دلایل از جذب آن بیشتر است.

وی اضافه کرد: در دوره استخدامی که در سال 1390 و 1391 برگزار شد سهمیه جذب پنج نیروی متخصص در نظر گرفته شد که تنها سه نفر نام‎نویسی کردند که تا به امروز موفق به جذب آن سه نفر هم نشده‎ایم.

قربانی گفت: در حال حاضر در استان گلستان تنها در چهار شهرستان 10 مرکز پزشکی قانونی داریم که شهرستان‎های رامیان، مراوه‎تپه، گالیکش و گمیشان مرکز پزشکی قانونی نداریم و بسیاری از این مراکز در حال حاضر با کمبود پزشک مواجه هستند و این امر به طوری است که در برخی از شهرستان‎ها یک پزشک دو مرکز پزشکی قانونی را مدیریت می‎کند.

وی عنوان کرد: در سطح استان گلستان و کشور، سازمان پزشکی قانونی از لحاظ تامین نیروی انسانی ضعیف‎ترین سازمان است و تعداد نیروهای انسانی در مراکز پزشکی قانونی به هیچ عنوان با وظایف سنگین که بر عهده‎اش است، همخوانی ندارد.

قربانی متذکر شد: در حال حاضر در استان گلستان 15 پزشک در حال همکاری با پزشکی قانونی هستند که این تعداد برای حجم بسیار بالای مراجعان و وظایف محوله مناسب نیست.

بسیاری از ساختمان‎های پزشکی قانونی استان استیجاری است

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات پزشکی قانونی استان نداشتن ساختمان اداری و اتاق‎های تخصصی تشریح جسد و آزمایشگاه‎های تخصصی است که بسیاری از ساختمان‎های فعلی به صورت استیجاری و امانی است.

وی ادامه داد: در مصوبات دور سوم ریاست جمهور به استان گلستان ساخت شش مرکز پزشکی قانونی مصوب شد که تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

قربانی ابراز داشت: ساخت ساختمان برای پزشکی قانونی یکی از نیازهای مردم است که در واقع نبود این مرکز مشکلات خانواده‎ای که در یک حادثه آسیب دیده و یا دچار مشکلی دیگر شده است که نیاز به پاسخگویی سریع پزشکی قانونی دارد، چند برابر خواهد کرد.

انتهای پیام/83004/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول