اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

40 درصد شاغلان اردبیل در بخش کشاورزی فعال هستند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 40 درصد شاغلان استان اردبیل در بخش کشاورزی مشغول کار، فعالیت و کسب روزی حلال هستند.

40 درصد شاغلان اردبیل در بخش کشاورزی فعال هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبد‌ایمانی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: این میزان اشتغال در بخش کشاورزی در سطح کشور به طور میانگین 23 درصد است در حالی که به دلیل محور بودن بخش کشاورزی در استان اردبیل این رقم دو برابر نسبت به متوسط کشوری می‌باشد.

وی کل تولیدات استان اردبیل را در بخش کشاورزی بالاتر از 3 میلیون و 780 هزار تن اعلام کرد و افزود: ما در بخش تولید میوه ظرفیت‌مان را به 300 هزار تن، دام به 520 هزار تن و زراعت نیز به 2 میلیون و 940 هزار تن افزایش دادیم تا با بهره‌گیری از این پتانسیل و ظرفیت بتوانیم کشاورزی استان را توسعه‌ای حقیقی ببخشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل استعداد ویژه و برجسته استان اردبیل را در ایجاد باغات در اراضی شیب‌دار یادآور شد و ادامه داد: توسعه باغات در اراضی شیب‌دار در جنوب استان ظرفیتی عظیم است چرا که توسعه باغ در این اراضی می‌تواند از سرمازدگی و برخی تنش‌های فصلی در باغات جلوگیری کند.

عبد‌ایمانی به سیاست کاری جهاد کشاورزی در توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و با آبیاری قطره‌ای در گرمی، کوثر، مشگین‌شهر و خلخال اشاره کرد و گفت:‌ هم‌اکنون در منطقه آزادلوی گرمی توسعه باغات به شکل مدرن در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: در کنار این ظرفیت‌ها ما همچنان آبیاری تحت فشار و مدیریت در این بخش را جزو اولویت‌های اصلی قرار دادیم به طوری که دولت 85 درصد هزینه‌ها را در مجهز کردن اراضی به آبیاری مدرن که تا سقف 3.5 میلیون تومان به ازای هر هکتار است متقبل شده تا با آورده کشاورزان این کار تحققی عینی پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: در دو سال گذشته 15 میلیارد تومان دولت یارانه برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار پرداخت کرده است که به نظر می‌رسد این روند همچنان با قوت و قدرت ادامه پیدا کند.

عبد‌ایمانی گفت:‌ کشاورزی محور و پایه اصلی توسعه این استان است و اگر می‌خواهیم این بخش به رشد و بالندگی واقعی برسد باید از تمام ظرفیت‌های این بخش بهره بگیریم و تولیداتمان را به صورت همه جانبه ارتقا بخشیم.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این امر ما در بخش بهره‌وری نیروی انسانی نیز تلاش موثری را انجام دادیم به طوری که با تلفیق علم و تجربه سعی کردیم 126 تعاونی مهر برای فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی راه‌اندازی کنیم و در این ارتباط 85 موافقت اصولی نیز صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در پایان سخنان خود ابراز داشت: از رقم 420 میلیارد تومان تسهیلات حمایتی بخش کشاورزی به صاحبان صنایع و همچنین طرح‌ها و تخصص‌‌های مختلف پرداخت کرده‌ایم تا از این طریق بتوانیم بستر اشتغال و سرمایه‌گذاری خوبی را در حوزه کشاورزی فراهم کنیم.

انتهای پیام/62004/ی40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول