اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درمان تأمین اجتماعی همدان خبر داد

کمبود پزشک متخصص عمده مشکل بیمارستان‌های تأمین اجتماعی همدان

مدیر درمان تأمین اجتماعی همدان با بیان اینکه کمبود نیرو از جمله مشکلات اساسی بیمارستان‌های تأمین اجتماعی است، گفت: علاوه بر کمبود پزشک متخصص، در برخی از شهرستان‌ها نظیر اسدآباد و نهاوند در زمینه پزشک عمومی نیز کمبود داریم.

کمبود پزشک متخصص عمده مشکل بیمارستان‌های تأمین اجتماعی همدان

علیرضا صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: کمبود نیرو از جمله مشکلات اساسی ما در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی به شمار می‌رود که هنوز رفع نشده است.

وی افزود:‌ در رابطه با پزشک متخصص همچنان در بیمارستان ملایر مشکل داریم و نتوانسته‌ایم در این زمینه جذب نیرو داشته باشیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی همدان با اشاره به جذب نیرو در بیمارستان آتیه تصریح کرد:‌ در حال حاضر در بخش زنان پنج نفر و در بخش‌های اطفال، داخلی و قلب هر یک سه نفر جذب شده‌اند.

وی از جذب سه جراح در بیمارستان آتیه خبر داد و بیان داشت: در بخش‌های گوش و حلق و بینی و اورولوژی در حال حاضر دو نفر فعالیت دارند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی همدان یادآور شد:‌ علاوه بر کمبود پزشک متخصص، در برخی از شهرستان‌ها نظیر اسدآباد و نهاوند در زمینه پزشک عمومی نیز کمبود داریم.

وی با بیان اینکه ما نقشی در توزیع نیروی انسانی و پزشک نداریم و متولی این امر دانشگاه و وزارت بهداشت است، گفت:‌ تأمین اجتماعی سهمیه‌ای از پزشک طرحی نیز ندارد و این امر باعث می‌شود که مجموعه تأمین اجتماعی در کل کشور دچار آسیب شود.

صفری اضافه کرد: استان همدان یکی از استان‌هایی است که بیشترین مشکلات کمبود نیروی پزشکی را دارد و باید تعامل بین مسئولان مربوطه در سطح استان ایجاد شود تا مشکل حل شود.

وی با اشاره به تجهیزات پزشکی ابراز داشت:‌ از نظر تجهیزات پزشکی ما در حال حاضر به‌روز هستیم و مشکلی در رابطه با تجهیزات پزشکی نداریم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی همدان تصریح کرد: در زمینه کمبود دارو نیز نه اینکه کمبود دارو وجود نداشته باشد اما مشکلات ما نسبت به برخی از استان‌ها خیلی کمتر است.

وی با اشاره به کمبود دارویی در سطح کشور و افزایش قیمت‌ها گفت: سعی سازمان بر این است که اقلام دارویی گران شده را زیر پوشش قرار دهد تا مردم و بیمه‌شدگان خیلی دچار آسیب نشوند.

صفری تأکید کرد: در سیستم درمان مستقیم خدمات و دارو به صورت کاملاً رایگان در اختیار بیمه‌شدگان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود برخی از اقلام دارویی در کشور ما مشکل حادی در این زمینه نداریم و در زمینه تهیه و تکمیل تجهیزات پزشکی نیز در حال حاضر به‌روز بوده و تجهیزات مورد نیاز در اختیار واحدها قرار گرفته است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی همدان ابراز داشت: از نظر فضای فیزیکی درمانی نیز توانسته‌ایم فضا را استاندارد کنیم و تمام واحدهای درمانی بازسازی شده‌اند و در خدمت بیمه‌شدگان است.

وی یادآور شد:‌ در رابطه با بیماران خاص نیز کسانی که دفترچه بیمه خاص دارند هزینه‌ای در سطح شهر پرداخت نمی‌کنند و به صورت رایگان از خدمات تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند.

صفری در پایان خاطرنشان کرد: در رابطه با بحث کمبود در حال حاضر وضعیت خیلی بهتر از چند ماه قبل شده است ولی اینکه منکر شویم که مشکل وجود ندارد کم‌لطفی است.

انتهای پیام/89006/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول