اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مشاور ارشد نتانیاهو: مذاکرات با فلسطینیان هیچ آینده‌ای ندارد

منابع آگاه فاش کردند که مشاور ارشد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با یک مقام دیپلمات آمریکایی تاکید کرد که مذاکرات با فلسطینیان هیچ آینده‌ای ندارد.

مشاور ارشد نتانیاهو: مذاکرات با فلسطینیان هیچ آینده‌ای ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس، هفته‌نامه فلسطینی المنار نوشت که «اسحاق مولخو» که ساعت‌های طولانی را صرف مذاکره و گفت‌وگو با مسئولان فلسطینی کرده است، تاکید کرد که مذاکرات با فلسطینیان هیچ آینده‌ای ندارد.

منابع آگاه، جزئیات دیدار غیررسمی بین مولخو و یک مقام دیپلمات عالی‌رتبه که به دور از هر گونه پروتکل، ملاحظات و هشدار برگزار شد، فاش کردند.

در این دیدار که بنا به گفته این منابع یک دیدار شفاف بین مولخو و مقام آمریکایی بود، مولخو ناامیدی خود از طرف فلسطینی را بیان داشت و گفت که تماس‌ها و مذاکرات با فلسطینیان هرگز به هیچ نتیجه‌ای نخواهد رسید و افزود که فلسطینیان دائما به دنبال ابزارهای غیرموثر در صحنه اسرائیل هستند که این امر نیز ناشی از برداشت اشتباه آنها از صحنه اسرائیل است همچنانکه دیدیم فلسطینی‌ها امیدهای زیادی به «یئیر لپید» رئیس حزب «آینده اینجاست» داشتند و او را بخشی از جناح صلح در اسرائیل می‌دانستند و از دیدگاه آنها لپید یک قدرتی بود که می‌توانست جناح صلح در داخل دولت نتانیاهو را یاری کند اما دیدیم که لپید در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز مواضع راست‌گرای خود را اعلام کرد و همین مسئله فلسطینیان را شوکه کرد با این حال برخی از منفعت‌طلبان سعی کردند رهبران فلسطینی را متقاعد سازند که لپید و اظهارات وی در این روزنامه بیانگر آن چیزی نیست که وی به آن اعتقاد دارد.

مولخو همچنین اظهار داشت که طرف فلسطینی همچنان به طرف‌های غیرموثر در صحنه اسرائیل امید بسته است و به ارزیابی‌های نادرست که برخی‌ها بر اساس منافع و اهداف تنگ‌نظرانه و شخصی بیان می‌کنند، توجه دارند در حالی که فلسطینیان باید واقعیت در اسرائیل را بپذیرند که دولت کنونی اسرائیل به مدت چهار سال آینده طرفی است که با رهبران فلسطینی تعامل خواهد داشت و بنابراین خود را در اوهام و خیال و افکار غیرواقعی درباره امکان جایگزین کردن دولت با یک دولت چپ‌گرای میرتز محصور نکنند و باید به دنبال زبان مشترک با این دولت بوده و باب مذاکره را بازکنند و به سناریوها و امیدهای واهی و خیالی توجه نکنند.

مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی از سال 2010 به دلیل پافشاری این رژیم بر تداوم شهرک‌سازی در کرانه باختری و قدس اشغالی،‌متوقف شده است و این رژیم برای ازسرگیری مذاکرات سازش، حاضر نیست شهرک‌سازی‌ها را متوقف و مرزهای 1967 را به منظور تشکیل دولت فلسطین به رسمیت بشناسد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول