اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

قاهره: مصر به حمایت از ملت فلسطین تا دستیابی به آزادی پایبند است

وزیر امور خارجه مصر تاکید کرد که قاهره به اصول خود مبنی بر حمایت از ملت فلسطین و قضیه عادلانه آن تا دستیابی به آزادی در وطن مستقل خود پایبند است.

قاهره: مصر به حمایت از ملت فلسطین تا دستیابی به آزادی پایبند است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه الیوم السابع، «محمد کامل عمرو» طی سخنانی در کنفرانس کمک‌کنندگان به طرح‌ راهبردی برای توسعه قدس در شهر باکو گفت که مصر همچنان به حمایت از ملت فلسطین تا آزادی پایبند است و از این حیث تلاش‌های خود برای تحقق رویای تشکیل دولت مستقل فلسطین را ادامه می‌دهد.

وی افزود که مصر با این دیدگاه موفق شد جلوی تجاوز اسرائیل علیه برادران خود در نوار غزه را بگیرد و برای رفع محاصره جائرانه علیه این منطقه تلاش می‌کند و از تحرکات فلسطین برای دستیابی به حق مشروع خود به منظور به رسمیت شناخته شدن دولت فلسطین در سازمان ملل حمایت کرد و همچنان به تلاش برای تحقق آشتی فلسطینیان با هدف پشت سر گذاشتن اختلافات بر اساس توافقنامه قاهره امضا شده در ماه می 2011 ادامه می‌دهد.

وی اشاره کرد که اوضاع خطرناک و فاجعه‌آمیز قدس در نتیجه تجاوزات اسرائیل، تخریب، کشتار و محاصره، اوضاع انسانی خطرناکی را بوجود آورده است بویژه اینکه اسرائیل به سیاست‌ها و اقدامات خود برای نادیده گرفتن قطعنامه‌های بین‌المللی از یک سو ادامه می‌دهد و از سوی دیگر همچنان در مسیر اجرای طرح‌های سازماندهی شده برای یهودی‌سازی قدس و نابودی هویت عربی و اسلامی حرکت می‌کند.

عمرو در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد که مصر از تلاش‌های صورت گرفته برای ازسرگیری مذاکرات سازش بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی با هدف تشکیل دولت مستقل فلسطین در اراضی اشغالی سال 1967 به پایتختی قدس شرقی و حل مشکل آوارگان فلسطینی به موجب قطعنامه 194 ادامه می‌دهد.

وی همچنین جامعه جهانی از جمله شورای امنیت و یونسکو را به حفاظت از مسجدالاقصی و حمایت از آن در برابر تهدیدات اسرائیل و نیز حمایت از همه مقدسات، اوقاف اسلامی و مسیحی و توقف تجاوزات علیه مسلمانان و مسیحیان فراخواند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول