اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان:

بزرگ‌ترین موقوفه کاشان سنددار شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان از سنددار شدن 10 رقبه از رقبات موقوفه مدرسه (سلطانی) امام خمینی(ره) کاشان به عنوان بزرگ‌ترین موقوفه خاص در این شهرستان خبر داد.

بزرگ‌ترین موقوفه کاشان سنددار شد

حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: سند این 10 رقبه در مجموع با ارزش ریالی 5 میلیارد ریال از ابتدای امسال تاکنون دریافت شد.

این مسئول با اشاره به اینکه موقوفه مدرسه (سلطانی) امام خمینی(ره) کاشان دارای بیشترین در آمدهای موقوفه در بین موقوفات این شهرستان است افزود: این درآمدها هزینه‌های طلاب و مخارج مدرسه را تأمین می‌کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان تصریح کرد: موقوفه مدرسه (سلطانی) امام خمینی(ره) کاشان دارای یک‌هزار و 500 رقبه است.

به گفته وی، شهرستان کاشان رتبه نخست دریافت سند موقوفات را در استان اصفهان دارد و تاکنون نیز علاوه بر سنددار شدن این 10 رقبه، سندگذاری و ثبت بیش از 110 سند موقوفه کاشان در بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد این شهرستان انجام شده است.

اسماعیل‌پور در ادامه با تأکید بر اینکه کاشان دومین شهرستان بعد از شهر اصفهان از لحاظ دارا بودن تعدد موقوفات در این استان است ابراز داشت: این شهرستان دارای یک‌‌هزار و 850 موقوفه با بیش از 7 هزار رقبه است که 50 درصد موقوفات آن وقف عزاداری ابا عبدالله‌الحسین(ع) است.

این مسئول کوچک‌ترین موقوفه در کاشان را سنگاب (آب سرد کن) گذر مبین و روستای مرق را بالاترین وقف در این شهرستان دانست و گفت: شش دانگ روستای سرنج این شهرستان نیز وقف کامل است.

وی متذکر شد: شش دانگ روستای علی‌آباد و پتج دانگ و نیم روستای خاوه در بخش مرکزی کاشان موقوفه زیارت سلطان علی بن باقر در مشهد اردهال و پنج دانگ مزرعه اتابکی شهر نیاسر از توابع این شهرستان نیز وقف طلاب حوزه‌های علمیه است.

انتهای پیام/2406/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول