اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار آغاز شد

اجرای طرح سرشماری گاوداری‌های صنعتی در البرز

مدیرکل آمار و اطلاعات و GIS استانداری البرز از اجرای طرح سرشماری گاوداری‌های صنعتی استان البرز از امروز و برای نخستین بار خبر داد.

اجرای طرح سرشماری گاوداری‌های صنعتی در البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، یحیی رمضانی ظهر امروز در جلسه سرشماری از گاوداری‌های صنعتی استان البرز اظهار داشت: پس از استان شدن البرز این اولین سرشماری در استان است که آغاز شده است.

وی ادامه داد: در این راستا و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این سرشماری با همکاری 13 آمارگیر و 3 کارشناس مسئول و با همت مرکز آمار ایران و استانداری البرز انجام می‌شود.

*890 گاوداری در استان وجود دارد

به گفته رمضانی 890 گاوداری در سطح استان البرز وجود دارد که سرشماری گاوداری‌های صنعتی از امروز در این استان آغاز شده و تا 21 تیر ماه ادامه دارد.

وی تأکید کرد: این سرشماری همچنین به منظور شناسایی واحدهای فعال و غیرفعال نیز انجام می‌شود لذا با اجرای این طرح و حضور مستقیم در واحدها و تکمیل پرسشنامه، گاوداری‌های فعال و غیرفعال شناخته می‌شود.

مدیرکل آمار و اطلاعات استاندار البرز افزود: یکی ﺍﺯ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﻭ ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋیﻫﺎی ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺍﻣﻮﺭ ﺩﺍم، ﺍﻓﺰﺍیش کمی ﻭ کیفی ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺩﺍمی کشوﺭ می‌باشد که ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﻄﻠﻮﺏ ﻭ ﺍﺻﻮلی ﺍﺯ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻭ ﺍمکاﻧﺎﺕ ﻭ ﺑﺎ ﺑکارگیری ﺭﻭﺵ‌ﻫﺎی ﻧﻮین ﺍمکان‌پذیر می‌شود.

*بخش قابل توجهی از شیر و گوشت کشور از گاوداری‌های صنعتی تولید می‌شود

این مسئول در بخش دیگری با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از شیر و گوشت کشور از گاوداری‌های صنعتی تولید می‌شود خاطرنشان کرد: در این راستا نظارت بر فعالیت این واحدها و همچنین ارائه خدمات بیشتر به آنان به منظور افزایش بهره‌وری و بهبود کیفیت محصولات از مهمترین وظایف مسئولان محسوب می‌شود.

رمضانی در ادامه سخنان خود به تولیدات برخی از محصولات در استان البرز در سال زارعی 90 اشاره کرد و گفت: در سال زراعی 90 در استان البرز، 10 هزار تن گوشت قرمز، 279 هزار تن شیر، 45 هزار تن گوشت مرغ و 30 هزار تن تخم‌مرغ تولید شده است.

*البرز یکی از قطب‌های مهم تولید شیر در کشور است

وی همچنین ادامه داد: با توجه به تولید شیر در البرز این استان یکی از قطب‌های مهم تولید این محصول در کشور محسوب می‌شود. 

رمضانی رفع مشکلات دامپروری و کشاورزی را مهم خواند و افزود: توسعه بخش کشاورزی و دامپروری که به عنوان یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد کشور محسوب می‌شود امری مهم و ضروری است لذا باید تدابیر و برنامه‌ریزی‌های اساسی را به منظور رفع مشکلات و دغدغه‌های کشاورزان و دامپروران انجام دهیم.

انتهای پیام/2302/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول