اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خبر داد

احداث بزرگ‌ترین واحد گاوداری کشور در اسفراین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از احداث گاوداری 10 هزار رأس به عنوان بزرگ‌ترین واحد گاوداری کشور در اسفراین خبر داد.

احداث بزرگ‌ترین واحد گاوداری کشور در اسفراین

به گزارش خبرگزاری فارس از  بجنورد، حبیب‌الله یاوری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این گاوداری در چهار فاز اجرا خواهد شد که برای اجرای آن 130میلیارد تومان تسهیلات پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه مجوز احداث این واحد گاوداری از سوی جهاد کشاورزی صادر شده است، تصریح کرد: بنیاد تعاون ناجا به عنوان سرمایه‌گذار این طرح بزرگ است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، بخشی از دام‌های این گاوداری از خارج تأمین خواهد شد.

وی گفت: این گاوداری ضمن افزایش ظرفیت دام به دو برابر، اشتغال‌زایی خوبی را هم در منطقه ایجاد خواهد کرد.

* برداشت گندم از مزارع خراسان شمالی آغاز شد

یاوری همچنین با اشاره به آغاز برداشت گندم از مزارع خراسان شمالی تصریح کرد: تاکنون 72تن گندم  مازاد بر مصرف کشاورزان استان نیز از سوی مراکز خریداری شده است.

وی، قیمت تعیین شده برای خرید گندم از  کشاورزان را برای امسال هفت هزار و 200 ریال عنوان کرد و گفت: باید وجه گندم تحویلی نیز در کمترین زمان ممکن به کشاورزان پرداخت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی پیش‌بینی کرد تا با توجه به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان، خرید گندم امسال در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش قابل توجه داشته باشد.

وی، یکی از برنامه‌های اجرا شده از سوی این سازمان با مشارکت برخی از دستگاه‌ها را جلوگیری از حمل گندم به خارج از  این استان عنوان کرد.

به گفته یاوری، این اقدام در راستای جلوگیری از دلال‌بازی، استفاده از ظرفیت سیلوی بجنورد و افزایش خرید گندم مراکز تعیین شده به همین منظور در استان است.

وی از ساماندهی 26 کانکس برای صدور بارنامه با همکاری حمل و نقل و پایانه‌ها در سطح استان هم خبر داد و گفت: در این مراکز صدور بارنامه‌ها به صورت شبانه‌روزی برای حمل گندم و تحویل به مراکز خرید صورت می‌گیرد. 

* مبارزه با هجوم ملخ در 4 شهرستان خراسان شمالی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی همچنین به اقدامات این سازمان برای مبارزه با سن گندم اشاره کرد و گفت: به همین منظور کشتزارهای چهار شهرستان راز وجرگلان، مانه سملقان، گرمه و جاجرم برای مقابله با این آفت سمپاشی شدند.

وی با تأکید بر اینکه این ملخ‌ها از کشور ترکمنستان به برخی از مناطق استان هجوم برده‌اند تصریح کرد: البته این سازمان با برخی از اقدامات و استفاده از آفت‌کش‌ها اجازه نداده که این آفت به بخش کشاورزی آسیب برساند.

یاوری، سطح مبارزه و سم‌پاشی سن گندم در این شهرستان‌ها را پنج هزار و 300 هکتار عنوان کرد و بیان داشت: خراسان شمالی در مبارزه با این آفت جزو استان‌های برتر بوده است.

  انتهای پیام/63002/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول