اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور عشایر استان البرز خبر داد

کوچ عشایر البرز به مناطق ییلاقی تا چند روز دیگر

مدیر امور عشایر اداره کل کشاورزی البرز گفت: تا چند روز دیگر کوچ عشایر این استان به مناطق ییلاقی آغاز خواهد شد.

کوچ عشایر البرز به مناطق ییلاقی تا چند روز دیگر

علی نقدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با وجود آنکه زندگی شهری و ماشینی اکثر شیوه‌های زندگی سنتی در جهان از جمله کشورمان را تغییر داده، اما هنوز هم شاهد سنت‌های گذشته در زندگی روزمره هستیم.

وی تصریح کرد: یکی از صحنه‌های زیبا کوچ عشایر و زندگی عشایری است که خوشبختانه با وجود تغییرات گسترده در زندگی شهری، همچنان استان البرز شاهد این کوچ زیبا است.

860 خانوار عشایری در استان البرز سکونت دارند

مدیر امور عشایر اداره کل کشاورزی البرز در پاسخ به این پرسش که چه تعداد عشایر در این استان سکونت دارند، گفت: در حال حاضر 860 خانوار عشایری در استان البرز ساکن هستند که سالانه در دو نوبت کوچ ییلاقی و قشلاقی انجام می‌دهند.

نقدی متذکر شد: البته ما کوچ زمینی و پیاده در استان البرز نداریم و عشایر ساکن در این استان در زمان کوچ از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند.

وی افزود: دام‌های عشایر ساکن البرز در تاریخ 15 خرداد به مناطق ییلاقی کوچ کرده‌اند و خود خانواده‌ها بر اساس برنامه‌ای که دارند در تاریخ یکم تیر ماه یعنی تا چند روز دیگر به سمت این مناطق با وسائل نقلیه شخصی کوچ می‌کنند.

این مسئول در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه عشایر استان البرز در کوچ ییلاقی در کدام مناطق مستقر می‌شوند، گفت: هر ساله در مناطقی چون طالقان، شمال شهرستان کرج و ساوجبلاغ استقرار یافته و در طول فصل گرما در این مناطق حضور دارند.

* تولید شش هزار و 800 تن شیر گوسفندی توسط عشایر البرز

نقدی در بخش دیگری از سخنان خود به تولیدات عشایر استان البرز اشاره کرد و گفت: بخش مهمی از تولیدات عشایر مصرف داخلی دارد و به صورت صنعتی تولید نمی‌شود.

وی تصریح کرد: عشایر استان البرز دارای 321 هزار راس گاو و گوسفند هستند و دام‌های آنها در سال‎جاری بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده 6 هزار و 800 تن شیر گوسفندی توسط این عشایر تولید خواهند کرد.

مدیر امور عشایر اداره کل کشاورزی البرز ادامه داد: همچنین در سال‎جاری سه هزار و 700 تن گوشت قرمز توسط عشایر البرز تولید خواهد شد.

نقدی در پایان تاکید کرد: در صورت توجه به عشایر استان البرز و حمایت از فعالیت‌های دامی آنها،‌ این تولیدات افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام2302/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول