اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی عنبرآباد خبر داد

پوشش کامل دام روستاهای عنبرآباد علیه تب برفکی

رئیس شبکه دامپزشکی عنبرآباد گفت: در تمام واحدهای دامی روستایی شهرستان عنبرآباد جمعیت دام به صورت 100 درصد علیه تب برفکی واکسینه می‌شوند.

پوشش کامل دام روستاهای عنبرآباد علیه تب برفکی

علی احمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در عنبرآباد با اشاره به واکسیناسیون 13 هزار راًس جمعیت گاو و گوساله شهرستان عنبرآباد علیه تب برفکی اظهار داشت: این طرح به مدت 20 روز کاری با همکاری بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های این بیماری افزود: بیماری تب برفکی یک بیماری بسیار عفونی و به شدت واگیر دام است که به لحاظ شدت خسارات اقتصادی یکی از موانع اصلی در تامین بهداشت و تولید دام و فرآورده‌های خام دامی محسوب می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان عنبرآباد با بیان اینکه این بیماری سبب کاهش شدید تولید دام شده و نقش اساسی در تجارت دام و فرآورده‌های خام دامی دارد، تصریح کرد: تمام دام‌های زوج سم از جمله گونه‌های نشخوارکنندگان اهلی نظیر گاو، گاومیش، گوسفند و بز مورد هدف ویروس عامل بیماری قرار می‌گیرند.

احمدی با اشاره به اینکه شدت واگیری در دام‌های حساس بسیار بالا، اما میزان مرگ و میر پایین و عمدتاً دام‌های جوان را در بر می‌گیرد، گفت: در تمام واحدهای روستایی جمعیت گاو و گوساله به صورت 100 درصد مورد واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/80003/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول