اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت تامین اعتبار صورت می‌گیرد

مرمت 34 بنای تاریخی فارس در سال 92

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: در سال جاری پروژه مرمت 34 بنای تاریخی این استان در صورت تامین اعتبار اجرایی می‌شود.

مرمت 34 بنای تاریخی فارس در سال 92

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، قدرت‌الله تاج‌بخش با اشاره به سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های سال 92 اظهار داشت: در حوزه میراث فرهنگی مرمت این تعداد از بناهای تاریخی فرهنگی در دستور کار قرار گرفته که در صورت تأمین اعتبارات لازم این کارگاه‌ها فعال می‌شوند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی فارس افزود: در برنامه‌های پیشنهادی، مرمت و ساماندهی برخی مکان‌های شاخص مانند مجموعه‌های جهانی پارسه پاسارگاد، آرامگاه سعدی، آرامگاه حافظ، مساجد، کاروان‌سراها، حمام‌ها، باغ‌ها، یخچال تاریخی استهبان، بافت‌های شهری و روستایی، نقوش برجسته تاریخی و خانه‌های تاریخی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در حوزه باستان‌شناسی، تهیه نقشه و اطلس باستان‌شناسی این استان، کاوش‌های باستان‌شناختی، ثبت آثار تاریخی، طبیعی و معنوی و بازنگری و تعیین حریم برخی بناها و بافت تاریخی در سطح این استان در صدر برنامه‌ها قرار دارد.

این مسئول به ادامه عملیات پروژه‌های مهر ماندگار در فارس اشاره کرد و گفت: در صورت تزریق به‌موقع اعتبارات قادر می‌شویم روند تکمیلی این پروژه‌ها که شامل باغ موزه مشاهیر فارس، پروژه مجموعه فرهنگی سعدی و موزه پاسارگاد است را با سرعت هرچه بیشتر ادامه دهیم.

تاج‌بخش در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌های پیش‌بینی شده در حوزه‌های صنایع دستی، سرمایه‌گذاری و گردشگری این استان نیز راهبردی و مطابق با چشم‌اندازهای توسعه پی‌ریزی شده که در صورت تامین اعتبار تحقق می‌یابد.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول