اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ قرآن، آموزش و پرورش فارس خبر داد

راه‌اندازی 112 مدرسه قرآنی در فارس

رئیس اداره گسترش فرهنگ قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش فارس از راه‌اندازی 112 مدرسه قرآنی در استان فارس خبر داد.

راه‌اندازی 112 مدرسه قرآنی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان فارس، حسین‌علی معزی با اشاره به افزایش مدارس قرآنی ابتدایی در سال تحصیلی جدید، شرایط ثبت‌نام در این مدارس را تشریح کرد.

وی اظهار داشت: دستورالعمل ثبت‌نام مدارس ابتدایی برنامه‌ای قرآن برای سال تحصیلی 93-92 به آموزش و پرورش و مدارس این استان ابلاغ شده است.

این مسئول افزود: در سال گذشته در استان فارس 112 مدرسه قرآنی راه‌‌اندازی شد که با توجه به استقبال شهرستان‌ها و با نظر شورای معاونان ادارات آموزش و پرورش می‌توانند نسبت به افزایش سهمیه اقدام کنند.

معزی با تصریح اینکه مدارس قرآن در ردیف مدارس ویژه محسوب می‌شود، بیان کرد: باید بهترین مدارسی که دارای فضا، امکانات آموزشی، پرورشی و ورزشی مناسب، نمازخانه مستقل، کتابخانه کلاسی، تجهیزات کامپیوتری و کلاس‌های هوشمند باشند به این مدارس اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه این مدارس با صلاح‌دید مناطق و مدارس می‌تواند به شیوه هیئت امنایی اداره شود، ابراز داشت: مدیر، آموزگاران و کادر اجرایی این مدارس از بین بهترین نیروهای شهرستان انتخاب و منصوب می‌شوند.

رئیس اداره گسترش فرهنگ قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش فارس با اشاره به شرایط ثبت‌نام در این مدارس، اظهار کرد: دارا بودن شرایط عمومی در مدارس ابتدایی دولتی مطابق مقررات آموزشی مصوب، التزام و پایبندی به خانواده و حفظ شئونات و ارزش‌های اسلامی و تربیت دینی، رعایت مقررات و آیین‌نامه‌های انضباطی از شرایط عمومی ثبت‌نام در این مدارس است.

وی ادامه داد: همچنین در شرایط اختصاصی که برای ثبت‌نام از داوطلبان در مدارس قرآن اعلام شده است، دانش‌آموزان پایه اول باید حافظ حداقل پنج سوره کوتاه قرآن به همراه سوره حمد و دانش‌آموزان پایه دوم حافظ حداقل هفت سوره کوتاه قرآن به همراه سوره حمد باشند.

معزی افزود: دانش‌آموزان پایه سوم باید حافظ حداقل 10 سوره کوتاه قرآن به همراه سوره حمد، دانش‌آموزان چهارم حافظ حداقل 15 سوره کوتاه قرآن به همراه سوره حمد، دانش‌آموزان پایه پنجم حافظ حداقل 30 سوره کوتاه قرآن به همراه سوره حمد و دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی حافظ حداقل 25 سوره قرآن به همراه سوره باشند.

وی با اشاره به اهداف تشکیل مدارس قرآنی تصریح کرد: رویکرد مدارس قرآنی برنامه‌ای دوره ابتدایی، انس دانش‌آموز با قرآن کریم و علاقه به یادگیری آن و تلاش برای رسیدن به بخشی از حیات طیبه است.

معزی در پایان بیان کرد: خانواده‌های علاقمندی که مایل هستند فرزندشان در این مدارس تحصیل کنند، می‌توانند به ادارات آموزش و پرورش شهرستان یا به این مدارس مراجعه کنند.

انتهای پیام/2448/ق/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول