اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی

کتاب «کتاب‌شناسی توصیفی ادیان دفتر اول مسیحیت» منتشر شد

بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، کتاب «کتاب‌شناسی توصیفی ادیان دفتر اول مسیحیت» را در قطع وزیری و در هزار شماره منتشر کرد.

کتاب «کتاب‌شناسی توصیفی ادیان دفتر اول مسیحیت» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، گروه ادیان و مذاهب اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در یک طرح گسترده کتاب‌شناسی مسیحیت، با شناسایی موضوع‌ها، محورها و نیازها، بر آن شد تا با نگاهی اصولی و عقلانی به سراغ موضوعات پژوهشی در این زمینه برود.

این کتاب نخستین اثر تخصصی و جامع در معرفی و توصیف 400 عنوان کتاب انتشار یافته به زبان فارسی درباره مسیحیت است.

با اذعان به نقش بنیادین ادیان در حیات بشری و تنوع، تکثر و تفاوت در میان ادیان، لزوم مطالعه عالمانه باورها و اعتقادات موجود در این ادیان و شناخت دقیق و موشکافانه آنها در عصر کنونی، بیش از پیش احساس می‌شود.

از آنجا که مسیحیت از خانواده ادیان ابراهیمی و توحیدی است به لحاظ آماری بیشترین پیرو را در جهان از آن خود کرده و در عرصه‌های گوناگون و در دوره‌های مختلف بیشترین مناسبات و داد و ستدها را با مسلمانان داشته و نیز فعالیت‌های تبلیغی گسترده‌ای در سطح جهان به ویژه کشورهای اسلامی به راه انداخته، شناساندن و معرفی آن به جامعه ضروری است.

در فرایند معرفی و توصیف هر کتاب، هدف از نگارش اثر، رویکرد مؤلف آن، موضوعات مهم و فهرست مطالب کتاب فراروی خواننده قرار گرفته است.

این اثر، محتوا و درون‌مایه اصلی کتاب را با 30 عنوان موضوع اصلی، مبنای کار قرار داده است که راهگشای پژوهشگران و علاقه‌مندان به حوزه مطالعات مسیحیت بوده و آنها را در مسیر تحقیقات بعدی و پرهیز از پژوهش‌های تکراری مدد می‌رساند.

انتهای پیام/70002/ز/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول