اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایش مدال‌های برگزیدگان ورزشی و علمی در موزه آستان ‌قدس رضوی

مجموعه‌ای از مدال‌های اهدایی به آستان ‌قدس رضوی از سوی برگزیدگان عرصه‌های علمی و ورزشی، به شیوه‌ای متفاوت در گنجینه مدال موزه مرکزی به نمایش درآمد.

نمایش مدال‌های برگزیدگان ورزشی و علمی در موزه آستان ‌قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز  اسناد آستان‌قدس رضوی، هادی معافیان اظهار کرد: 166 مدال،‌ کاپ و یادبودهای اهدایی از سوی قهرمانان و نخبگان ورزشی و علمی کشور با شیوه‌ای متفاوت در شش ویترین به نمایش درآمده است.

معافیان با بیان اینکه گنجینه مدال به طبقه دوم ساختمان موزه مرکزی انتقال یافته است، اظهار کرد: شیوه نمایش، روشنایی و اطلاعات مندرج در ویترین‌ها به سبکی متفاوت از گذشته است.

وی تصریح کرد: مدال‌ها به جای نمایش در کف ویترین بر روی سازه‌های مخصوص بر روی دیوار و با زاویه قرار گرفته و این در حالی است که تصاویر پشت زمینه ویترین، متناسب با مدال‌ها و اهدا کنندگان آنها طراحی شده است.

مسئول گنجینه مدال‌های موزه آستان قدس رضوی از مزیت‌های این شیوه نمایش را قابلیت نمایش تعداد بیشتری از مدال‌ها دانست و تأکید کرد: این ویترین‌ها ظرفیت نمایش دو برابر حال حاضر را دارند.

وی یادآور شد: یکی از ویترین‌ها به 36 مدال غلامرضا تختی اختصاص یافته که بازوبند پهلوانی سال‌های 1335، 36 و 37 ایران، مدال‌های قهرمانی المپیک، رقابت‌های بین‌المللی، آسیایی و باشگاهی وی را شامل می‌شود.

معافیان گفت: مدال‌های طلای ورزشکاران جانباز دفاع مقدس از استان فارس در مسابقات پاراالمپیک شهر آتلانتا آمریکا در سال 1996 میلادی، مدال‌های تقدیمی جبار فعلی قهرمان بوکس، مجید خدایی قهرمان بین‌المللی کشتی، کمربند قهرمانی قویترین مرد جهان مرحوم روح‌الله داداشی؛ و همچنین مدال‌ها و تقدیرنامه‌های نخبگان علمی از جمله مرحوم امرالله احمدی برای کشف تاثیر دارو بر روی بیماری‌های زنان، بیماران ایدز، بیماران سرطانی از دیگر یادبودهای به نمایش درآمده در این گنجینه است.

انتهای پیام/70005/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول