اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه سینماداران اردبیل با ارشاد مطرح شد

دیجیتالی شدن سینماهای فعال اردبیل

سینماداران فعال استان اردبیل در نشست با معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل خواستار دیجیتالی شدن سینماهای فعال در استان شدند.

دیجیتالی شدن سینماهای فعال اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این نشست که عصر امروز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برگزار شد، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل سینماداران را پرچمداران فرهنگی جامعه اعلام کرد.

نعمت مونسی با اعلام اینکه سینمای مطلوب، فرهنگ مطلوب در جامعه را رقم می‌زند، تصریح کرد: رکن ارتقای کمی و کیفی سینماها در جامعه سبب می‌شود تا آسیب‌های اجتماعی به حداقل رسیده و زمینه برای رشد فرهنگی جوانان فراهم شود.

وی با تاکید بر فعال کردن سینماهای راکد در اردبیل خاطر نشان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تلاش خود را به کار بسته است تا زمینه فعالیت سینماهای راکد استان اردبیل نیز به زودی فراهم شود.

مونسی با اشاره به اهمیت جایگاه سینما در انتقال فرهنگ به نسل‌های بعدی اضافه کرد: سینماداران پرچمداران فرهنگی جامعه هستند که متأسفانه حضور مخاطبان نسبت به قبل کم رنگ شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه با توجه به انتخابات اخیر بیان کرد: باید نسبت به امر تبلیغات در مراکز فرهنگی و هنری و به وی‍ژه سینماهای استان حساس باشیم. وی یادآور شد: هرگونه برگزاری مراسم در سینماها منوط به کسب اجازه از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌ها، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز استان و فرمانداری‌ها می‌باشد.

در این جلسه که سینماداران فعال اردبیل نیز حضور داشتند، خواستار دیجیتالی شدن سینماهای فعال استان شدند.

همچنین مدیران سینماهای اردبیل تاکید کردند تا پرداخت هزینه قبوض سینما اعم از (آب، برق و گاز) براساس تعرفه مراکز آموزشی و فرهنگی حساب شود.

هم اکنون سینماهای قدس، انقلاب و حافظ در مرکز استان اردبیل فعال می‌باشند.

انتهای پیام/62001/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول