اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی گیلان:

صومعه‌سرا شهر بدون مانع کشور شناخته شد

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: صومعه‌سرا شهر بدون مانع و با مناسب‌سازی از طرف سازمان بهزیستی کشور معرفی شده است.

صومعه‌سرا شهر بدون مانع کشور شناخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیانوش کوچکی‌نژاد پیش از ظهر امروز در جلسه بهزیستی استان با اعلام خبر مذکور اظهار کرد: طبق اعلام دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی سازمان بهزیستی کشور شهرهای صومعه‌سرا و زرین‌شهر اصفهان برای تحقق مناسب‌سازی و شهر بدون مانع انتخاب شده‌اند.

وی افزود: استانداری و فرمانداری‌ها رئیس کمیته مناسب‌سازی و بهزیستی نیز دبیر این کمیته است و فرماندار صومعه‌سرا با توجه به برگزاری جلسات متعدد برای این امر مهم اعلام آمادگی کرد.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه برای اجرای شهر بدون مانع شاخص‌هایی مورد توجه قرار می‌گیرد، اذعان کرد: در رأس آن تغییر نگرش جامعه و تمام اعضای آن است تا معلولان را مانند دیگر شهروندان مورد تکریم قرار دهند.

وی، تغییر در مبلمان شهری مانند پیاده‌روها، چراغ‌های راهنمایی، رسیدگی به پارک‌ها، محل‌های عابر پیاده و دیگر امور برای ایاب و ذهاب و رفع موانع فیزیکی برای معلولان را از جمله مولفه‌های یک شهر بدون مانع ذکر کرد.

کوچکی‌نژاد، دیگر مولفه‌ها را طراحی و احداث اماکن و فضای ساختمانی و سازه‌ها برای دسترسی تمام افراد جامعه را از دیگر مولفه‌های شهر بدون مانع ذکر کرد.

وی با ابراز خرسندی از انتخاب صومعه‌سرا به عنوان یکی از دو شهر انتخاب شده برای مناسب‌سازی از طرف بهزیستی کشور، از فرمانداری این شهرستان و دیگر اداره‌های عضو کمیته مناسب‌سازی قدردانی کرد.

انتهای پیام/2300/خ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول