اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت کرمان:

15 واحد نمونه کرمان تجلیل می‌شوند

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: 15 واحد نمونه استان کرمان شامل 3 واحد طرح، 3 واحد معدن و 9 واحد تولیدی در روز 13 تیرماه سال جاری تجلیل می‌شوند.

15 واحد نمونه کرمان تجلیل می‌شوند

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی‌اکبر مشرفی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز 13 تیر ماه سال جاری روز ملی صنعت و معدن است که در این روز در مجموع از 15 واحد نمونه استان کرمان شامل سه واحد طرح، سه واحد معدن و 9 واحد تولیدی قدردانی می‌شود.

وی ابراز داشت: در روز ملی صنعت و معدن باید بتوانیم، مشکلات این بخش را به نحو درستی منعکس کنیم و انعکاس مشکلات بخش صنعت و معدن که امروز مشکلات زیربنایی در تولید کشور است به صورت دائم صورت گیرد و از تکرار آن خسته نشویم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: امروز در کشور برای ایجاد اشتغال، توسعه، افزایش تولید، بالا بردن تولید ناخالص ملی راهی به‌ غیر از کار روی صنعت و معدن نداریم و به دلیل محدود بودن منابع آبی توسعه کشاورزی بسیار محدود و مشکلات در این بخش بسیار زیاد است.

مشرفی  با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون نیاز به افزایش 30 برابری سرمایه در گردش است، عنوان کرد: تزریق سرمایه در گردش نباید اتفاق بیفتد و تنها در صورتی می‌تواند این تزریق صورت گیرد که ثباتی در سیستم مالی و اقتصادی و تولید این مملکت وجود داشته باشد.

وی گفت: در کشورهای اروپایی یک تا سه درصد تورم دارند و بخش اقتصادی و تولیدی آنها می‌توانند، برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشد و مطالعه فنی و اقتصادی انجام دهد و برنامه دراز‌مدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت برای خودش داشته باشد که قطعا به سرمایه در گردش نیازی نیست.

مشرفی تصریح کرد: در کشور با توجه به شرایط اقتصادی فعلی باید هر شش ماه یک‌بار تمام واحدهای تولیدی را دور هم جمع کنیم و سعی کنیم مسائل و مشکلات آنها برطرف شود.

وی بیان داشت: سرمایه در گردش تنها مشکل واحدها نیست و بزرگ‌ترین و مهمترین مشکلات آنها مسائل مالی است و سال پیش ارزش پول ملی ما 1.3 کاهش پیدا کرد و گشایش اعتبار تقریبا سرمایه‌ای در حدود 10 تا 12 برابر را نیاز دارد، بنابراین سرمایه در گردش با توجه به شرایط کشور به یک مسئله حاد تبدیل شده است.

مشرفی عنوان کرد: طرح‌های بزرگ و خوبی در استان کرمان در دست انجام است که در دو یا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند و در کنار این واحدها، صنایع کوچک و متوسط،فرهنگ صنعتی را در بین مردم فراگیر می‌کند.

وی افزود: واحدهای صنعتی و معدنی باید با توجه به تحریم‌های موجود، تولید مقاومتی را هر چه بیشتر مد نظر قرار دهند.

مشرفی بیان داشت: یکی دیگر از مشکلات حوزه صنعت و معدن نبود ثبات در قوانین است که بسیاری از سرمایه‌گذاران با زمینه‌های سرمایه‌گذاری و نیازهای موجود آشنا نیستند و هم‌اکنون چند طرح در خانه صنعت و معدن استان کرمان در ابعاد مختلف ایجاد شده است.

انتهای پیام/80018/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول