اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سالروز شهادت شهدای مؤتلفه

خون پاک شهدای حزب مؤتلفه شوری دیگر در دل مردم خداخواه آفرید

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان مرکزی با اشاره به 26 خردادماه سالروز شهادت شهدای مؤتلفه گفت: خون پاک شهدای حزب مؤتلفه شوری دیگر در دل مردم خداخواه آفرید.

خون پاک شهدای حزب مؤتلفه شوری دیگر در دل مردم خداخواه آفرید

نادر مقدسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک به مناسبت سالروز شهادت شهدای مؤتلفه اظهار داشت: 26 خردادماه یادآور سحرگاه خونینی است که رژیم شاه چهار مؤمن مجاهد را به سبب ایمان به خدا و تعهد به مرجع و فقیه عادل زمان و رهبر انقلاب اسلامی و به جرم دفاع از اسلام ناب محمدی (ص) به شهادت رساندند.

وی تصریح کرد: پس از تشکیل هیئت‌های مؤتلفه اسلامی تا مهرماه سال 43 که امام خمینی (ره) به ترکیه تبعید شد فعالیت اصلی اعضای هیئت‌های مؤتلفه اسلامی علاوه بر شرکت در وقایع خونین 15 خرداد، پخش اعلامیه‌های آیت‌الله خمینی، برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) با مضمون سیاسی و شرکت در تظاهرات و درگیری‌های پراکنده‌ای بود که در تهران به وقوع می‌پیوست و یا از سوی آنان سازماندهی می‌شد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در مهرماه سال 43 به دنبال تصویب قانون کاپیتولاسیون از سوی مجلس شورای ملی و سنا که در پی آن اعتراض آیت‌الله خمینی و سپس تبعید ایشان را به دنبال داشت هیئت‌های مؤتلفه با وجود آن‌که تا آن زمان از حرکت‌های نظامی پرهیز داشتند و اصولاً هیچ‌گونه آمادگی در این زمینه نداشتند تصمیم گرفتند تا پاسخ مناسبی به این اقدامات رژیم بدهند به همین دلیل تصمیم به ترور منصور نخست وزیر وقت گرفتند و به گفته حاج مهدی عراقی از همان روزی که حاج آقا خمینی را دستگیر و تبعید کردند برنامه ترور منصور طرح‌ریزی شد.

مقدسی ادامه داد: پس از تبعید امام (ره) بحث مبارزه مسلحانه در این تشکل جدی‌تر شد و با تأیید شهید مطهری و شهید بهشتی و نیز اذن شرعی آیت‌‌الله العظمی میلانی مجاهدان مؤتلفه در تدارک کار بر آمدند و حسنعلی منصور نخست وزیر مزدور آمریکا که ننگ تصویب کاپیتولاسیون را بر پیشانی داشت در مقابل مجلس توسط مجاهدان مؤتلفه اعدام انقلابی شد.

وی گفت: پس از این جریان به جز چند نفر بقیه یاران مؤتلفه که در اعدام انقلابی منصور دست داشتند دستگیر شدند و چهار نفر را به اعدام و بقیه را به حبس ابد و حبس 10 تا 15 سال محکوم کردند، سرانجام در سحرگاه 26 خرداد شهید حاج صادق امانی، شهید محمد بخارایی، شهید مرتضی نیک‌نژاد و شهید رضا صفارهرندی را به شهادتگاه بردند و دژخیمان رژیم جوانان صدیق اسلام را به رگبار بستند و خون پاکشان را بر زمین ریختند.

دبیر حزب مؤتلفه استان مرکزی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری درباره این شهدا می‌فرمایند: «به هر حال این‌ها ستارگان و برجستگانی بودند که در راه خدا رفتند و این راه را انتخاب کردند و نتیجه حاکمیت اسلام در دوران سیطره کفر و استکبار بر عالم شد. این شهدای چهارگانه حقیقتاً در دوران ظلمات نور خدا بودند که درخشیدند، فضا و دل‌ها را روشن کردند و راه را به خیلی‌ها نشان دادند.»

انتهای پیام/87003/م40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول