اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان:

جوانان خوش فکر کردستانی استعدادهای مناسبی برای شطرنج هستند

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان با تأکید بر اینکه ورزش شطرنج یکی از ورزش‌‌های فکری جذاب در دنیا است جوانان کردستانی را از این نظر مستعد توصیف کرد.

جوانان خوش فکر کردستانی استعدادهای مناسبی برای شطرنج هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهران تیشه‌گران پیش از ظهر امروز در مجمع انتخاباتی هیئت شطرنج کردستان با تقدیر از حضور حماسی ملت در انتخابات 24 خرداد ماه ابراز امیدواری کرد که با انتخاب نفرات اصلح زمینه پیشرفت و آبادانی بیشتر کشور فراهم شود.

وی در ادامه پیرامون وضعیت رشته شطرنج در کردستان به ظرفیت بالای این ورزش در استان اشاره کرد و گفت: طی سالیان گذشته نفرات زیادی در رده‌های سنی مختلف و عمدتا جوانان و نوجوانان به تیم‌های ملی دعوت شده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با بیان اینکه در دوره گذشته ریاست هیئت شطرنج، عملکرد قابل قبولی از خود برجا گذاشته است خاطر نشان کرد: با انجام حمایت‌های لازم باید نفرات دیگری را نیز در سطح ملی به شطرنج کشور معرفی کنیم.

تیشه‌گران با تأکید بر وجود استعدادهای مناسب استان در این رشته ورزشی تصریح کرد: با توجه به اینکه این رشته جزو ورزش‌های فکری محسوب می‌شود، می‌توانیم روی استعدادهای جوانان کردستانی حساب باز کنیم.

وی با اشاره به اینکه شطرنج ایران همواره در سطح مناسبی در جهان حضور یافته و این حضور نیز مستدام و همیشگی بوده است اظهار کرد: تبلیغات و انعکاس مطلوب نتایج و اخبار مربوط به شطرنج، بستر گرایش جوانان و نوجوانان را به این ورزش فراهم آورده است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با بیان اینکه این تبلیغات و توجهات نتایج مناسبی به همراه داشته است خاطر نشان کرد: فدراسیون با این عملکرد موفق در بخش بین‌المللی شایسته توجه بیشتر وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک است.

تیشه‌گران در پایان ضمن اعلام حمایت اداره‌کل ورزش و جوانان از هیئت شطرنج استان ابراز امیدواری کرد با فعالیت مناسبتر تمام نیروها زمینه رشد و بالندگی ورزش شطرنج در استان کردستان فراهم شود.

انتهای پیام/79012‌/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول