اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون شطرنج:

شطرنج کردستان در پرورش مربیان و داوران با خلأ مواجه است

رئیس فدراسیون شطرنج با اشاره به لزوم تربیت داوران و مربیان باکیفیت در این رشته ورزشی از وجود خلأ در این زمینه در کردستان گلایه کرد.

شطرنج کردستان در پرورش مربیان و داوران با خلأ مواجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدجعفر کامبوزیا پیش از ظهر امروز در مجمع انتخاباتی هیئت شطرنج کردستان با یادآوری افت شطرنج کردستان در برهه‌ای از زمان به دلیل سوء مدیریت اظهار کرد: به علت ضعف در مدیریت برخی از اهالی فن این ورزش در استان کنار کشیدند.

وی با تأکید بر اینکه معمولا بازیکنانی که در پایتخت حضور دارند برای عضویت در تیم ملی انتخاب می‌شوند تصریح کرد: باید ورزشکارانی که از استان‌های دیگر در این ورزش فعالیت می‌کنند در حد بالایی باشند تا بتوانند جایی در بین ملی‌پوشان برای خود باز کنند.

رئیس فدراسیون شطرنج با بیان اینکه زمانی نیمی از بازیکنان تیم ملی شطرنج را ورزشکاران کردستانی تشکیل می‌دادند اظهار کرد: باید این رویه مجددا احیا شود.

کامبوزیا با بیان اینکه طی چند سال اخیر با حضور «رحمانی آبیدر» شاهد حرکت رو به رشدی در شطرنج استان بوده‌ایم ابراز امیدواری کرد با ادامه و شتاب گرفتن این روند در ادامه بازیکنان باکیفیت دیگری را از این استان در ترکیب تیم ملی شاهد باشیم.

وی پرورش مربیان و داوران باکیفیت را ضامن و مقدمه برخورداری از بازیکنان خوب دانست و افزود: استان کردستان از لحاظ پرورش مربیان و داوران با خلأ مواجه است.

رئیس فدراسیون شطرنج با اشاره به نبود مربیان دارای مدرک درجه یک در استان، این موضوع را منجر به عدم امکان حضور مربیان کردستانی در دوره‌های آموزشی ممتاز ویژه مربیان عنوان کرد.

کامبوزیا با تأکید بر اینکه نداشتن مدرک به معنای عدم وجود دانش این ورزش در بین مربیان کردستان نیست، اظهار کرد: در میان استان‌هایی که به صورت جدی به ورزش شطرنج می‌پردازند تنها استانی که با این وضعیت مواجه شده کردستان است.

وی از رئیس جدید هیئت شطرنج کردستان خواست تا با افزایش دوره‌های مربیگری برای داوران درجه 2 و 3 نسبت به ارتقای کیفیت آنها اقدام کند.

رئیس فدراسیون شطرنج، ضمن اشاره به لزوم تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند در این ورزش توسط هیئت، وظیفه مهم دیگر ریاست هیئت را توجه به برگزاری و شرکت در مسابقاتی عنوان کرد که به لحاظ رنکینگ و اهمیت از سطح بالایی برخوردارند.

کامبوزیا با بیان اینکه نیروهای اصلی شطرنج در آینده ورزشکاران جوان هستند خواستار سرمایه‌گذاری در بخش رده‌های سنی شد و گفت: هر اندازه این سرمایه‌گذاری‌ و هزینه‌ها به این سمت بیشتر باشد منفعت ورزش شطرنج را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به توزیع امکانات شطرنج بر اساس سیستم جامع اظهار کرد: این تجهیزات به نسبت ورزشکارانی که در این سامانه ثبت شده باشد صورت خواهد گرفت که باید عضویت تمام اشخاصی که در شطرنج کردستان فعالیت می‌کنند اعلام شود تا بر اساس همین آمار، اسامی را به وزارت ورزش و جوانان اعلام کنیم.

رئیس فدراسیون شطرنج با تأکید بر اینکه امکانات سخت‌افزاری کردستان در وضعیت مطلوبی قرار دارد اظهار کرد: با برنامه‌ریزی مناسب و با توجه به نیازها روند رو به رشد و افق جدید شطرنج کردستان ترسیم می‌شود.

کامبوزیا در پایان ابراز امیدواری کرد با حمایت تمام فعالان شطرنج کردستان از ریاست جدید هیئت، شاهد درخشش و پیشرفت این رشته فکری در استان کردستان باشیم.

انتهای پیام/79012/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول