اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بان کی مون:

دلایل عنوان شده درباره استفاده دمشق از سلاح شیمیایی قطعی نیست

دبیرکل سازمان ملل تأکید کرد دلایل عنوان شده درباره استفاده دمشق از سلاح شیمیایی دلایل قاطعی نیست.

دلایل عنوان شده درباره استفاده دمشق از سلاح شیمیایی قطعی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «روسیا الیوم»، «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل گفت: اطلاعات قطعی وجود ندارد که دمشق از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

دبیر کل سازمان ملل در نشستی خبری تأکید کرد که بیانیه کاخ سفید درباره استفاده دمشق از سلاح شیمیایی را مطالعه کرده است و دفترش پیشتر نامه‌ای از مقامات آمریکایی در این زمینه دریافت کرده است اما نمی‌‌خواهد در حال حاضر نظری درباره این مسأله بدهد.

وی افزود: نمی‌توان با نبود پایه اطلاعاتی قوی درباره ارزش اسناد و مدارک موجود صحبت کرد بنابراین تأکید می‌کنم که باید بررسی میدانی دقیقی در سوریه صورت گیرد و اسناد و مدارک دقیقی ثبت شود.

مون گفت: همچنان هدف اصلی ما اجرای بررسی کامل و مستقل و بی طرفی است و من کاملا به «آکه سلستروم» رئیس کمیته فنی سازمان ملل درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه اعتماد دارم زیرا استفاده از سلاح شیمیایی از سوی هر کدام از طرف‌های نزاع جنایت علیه بشریت است.

وی تأکید کرد که رئیس کمیته فنی سازمان ملل به جمع‌ آوری اسناد و مدارک درباره استفاده از سلاح شیمیایی سوریه ادامه خواهد داد.

پیشتر کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا کمک نظامی مستقیم برای مخالفان سوری را فراهم می‌کند. سخنگوی کاخ سفید تأکید کرد که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا این تصمیم را بعد از آن اتخاذ کرد که پیش از آن به این نتیجه رسید که نیروهای طرفدار «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه علیه مخالفان از سلاح‌های شیمیایی استفاده کردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول