اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پس از اتهام‌پراکنی آمریکا علیه دولت سوریه

ناتو از بیانیه آمریکا درباره استفاده از سلاح‌های شیمیای در سوریه استقبال کرد

دبیر کل ائتلاف ناتو، پس از اتهام‌پراکنی دولت آمریکا علیه دولت بشار اسد اظهار کرد استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه نقض قوانین بین‌المللی است.

ناتو از بیانیه آمریکا درباره استفاده از سلاح‌های شیمیای در سوریه استقبال کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری العربیه، آندرس فوگ راسموسن، دبیر کل ائتلاف ناتو امروز، جمعه استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه را نقض قوانین بین‌المللی دانست.

آقای راسموسن گفت پیشتر، یک قانونگذار بلندپایه روسی گفته بود اطلاعات درباره استفاده دولت بشار اسد از سلاح‌های شیمیایی در سوریه جعلی هستند. وی همچنین گفت که آمریکا می‌خواهد این موضوع را دستاویز مداخله در درگیری‌های سوریه قرار دهد.

وی همچنین از دولت سوریه خواست به بازرسان تسلیحاتی سازمان ملل اجازه دهد درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی تحقیق  کنند.

راسموسن گفت:«من از بیانیه صریح آمریکا استقبال می‌کنم. ضروری است که رژیم سوریه باید به سازمان ملل اجازه دهد درباره تمامی گزارش‌های استفاده از سلاح‌های شیمیایی تحقیق شود.»

آلکسی پوشکوف، رئیس کمیته سیاست خارجی دومای روسیه در توئیتر خود نوشت: «اطلاعات مربوط به استفاده بشار اسد از سلاح‌های شیمیایی همانند دروغ‌های مربوط به سلاح‌های کشتار جمعی عراق، جعلی هستند.»

کاخ سفید، روز گذشته ادعا کرد دولت اوباما شواهد قطعی در دست دارد که دولت بشار اسد علیه مخالفان این کشور از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است.

حدود دو ماه پیش دولت سوریه و مخالفان مسلح، یکدیگر را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در منطقه «خان‌العسل» در استان حلب متهم کردند. دولت سوریه ادعاهای استفاده از این سلاح‌ها را رد کرد و گفت مسئولیت استفاده از گاز مرگبار سارین در خان العسل، متوجه مخالفان سوری است. دمشق، همچنین از سازمان ملل خواست درباره کاربرد این سلاح‌ها توسط مخالفان، اقدام به انجام تحقیقات بکند. علی‌‌رغم این یک مقام ارتش رژیم صهیونیستی در ماه گذشته برای اولین بار ادعای استفاده دولت بشار اسد از گاز مرگبار سارین را مطرح کرد که هجمه روانی مقامات و رسانه‌های غربی را به دنبال داشت. باراک اوباما حدود 8 ماه پیش استفاده از سلاح‌های شیمیایی را خط قرمز آمریکا در حمله نظامی به سوریه دانسته بود. کاخ سفید در هجمه روانی جدید علیه سوریه اعلام کرده دولت بشار اسد خط قرمز اوباما را پشت سر گذاشته و واشنگتن مداخله بیشتری در بحران سوریه خواهد داشت.

ادعای آمریکا در حالی بیان شده که تیم تحقیقات سازمان ملل اعلام کرده نمی‌توان درباره استفاده دولت یا معارضان سوری از سلاح‌های شیمیایی نظر قطعی صادر کرد. کارلا دل پونته، یکی از اعضای بلندپایه کمیسیون تحقیقات سازمان ملل ماه پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد بر اساس تحقیقات مختلف و اطلاعات میدانی به این نتیجه رسیده مخالفان سوریه از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده‌اند، نه دولت سوریه.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول