اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سوریه؛ موضوع مذاکرات دیپلمات‌های روس و اسرائیلی در مسکو

معاونان وزرای امور خارجه روسیه و رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در مسکو علاوه بر روابط دوجانبه، به بررسی مسائل مهم بین‌المللی، از جمله اوضاع سوریه، مناقشه فلسطین-اسرائیل و برنامه هسته‌ای ایران پرداختند.

سوریه؛ موضوع مذاکرات دیپلمات‌های روس و اسرائیلی در مسکو

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، روند اوضاع پیرامون مناقشه سوریه و برنامه هسته‌ای ایران در مرکز توجه مذاکرات روز دوشنبه "میخائیل بوگدانوف" نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در مسائل خاورمیانه و معاون وزیر خارجه این کشور در دیدار با ""زییف الکین" معاون وزیر خارجه اسرائیل که در مسکو بسر می‌برد، قرار داشتند.

طبق اطلاعات وزارت خارجه روسیه، در این دیدار مقامات دیپلماتیک روسیه و اسرائیل به بررسی راه‌های توسعه مشارکت دوجانبه در راستای تحقق توافقات از قبل صورت گرفته در بالاترین سطح پرداختند. بوگدانوف و الکین همچنین برنامه مربوط به رایزنی‌ها بین مقامات وزارت امور خارجه روسیه و اسرائیل در سال 2013 را امضاء کردند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: معاونین وزرای خارجه دو کشور در این ملاقات به تبادل نظر شفاف در خصوص طیف وسیعی از مسائل مهم در دستور کار بین المللی، از وضعیت کنونی در سوریه و اوضاع پیرامون آن گرفته تا روند حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل و برنامه هسته‌ای ایران پرداختند.

معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در بدو ورود به مسکو در گفت‌وگو با خبرنگاران گفته بود که دولت اسرائیل به پیشنهاد روسیه در خصوص اعزام نیروهای حافظ صلح خود به بلندی‌های جولان پاسخ داده، ولی مایل نیست آن را رسما اعلام کند.

"ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه جمعه گذشته اعلام کرد که این کشور بعنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل آمادگی آن را دارد تا در صورت موافق اسرائیل و سوریه، نیروهای نظامی خود را برای برقراری صلح و امنیت در بلندی‌های جولان، به این منطقه اعزام کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول