اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت نظارت ستاد انتخابات کرمان خبر داد

جبران کمبود تعرفه در زاهدان از بم

دبیر هیئت نظارت شوراهای شهر کرمان در مورد کمبود تعرفه در بم گفت: تعرفه‌های زاهدان در برابر حضور مردم کم آوردند و از شهرستان بم برگه‌های تعرفه داده شد که بلافاصله قبل از اتمام تعرفه‌های لازم به دست مسئولان شعبه‌های اخذ رأی رسید.

جبران کمبود تعرفه در زاهدان از بم

سردار محمدرضا حسنی‌سعدی امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به اینکه تخلفات انتخاباتی بسیار جزئی بوده است، اظهار داشت: تاکنون تخلف خاصی که موجب ایجاد مشکل در امر رأی‌گیری شود، گزارش نشده است.

دبیر هیئت نظارت ستاد انتخابات شوراهای شهر کرمان تصریح کرد: در جلوی درب مسجد امام خمینی (ره) که یکی از شعبه‌های اخذ رأی در کرمان است، دو نفر از فرزندان کاندیداها به تبلیغ و دعوت مردم می‌پرداختند.

وی افزود: در یکی از صندوق‌های سیار در اتوبوسی که متعلق به اتوبوسرانی بود، افرادی به مردم کاندیداهای اتوبوسرانی و سازمان تاکسیرانی را توصیه می‌کردند که با پیگیری‌های فرمانداری و هیئت‌های اجرایی با آنها برخورد شد.

حسنی‌سعدی با اشاره به آمار روز گذشته حاکی از مشارکت 70 درصدی مردم کرمان اذعان داشت: رئیس ستاد تبلیغات کرمان در آخرین آمار و گزارشات رسیده از مشارکت بالای 75 درصد مردم کرمان خبر داد که غیرمنتظره بوده و رو به افزایش است.

وی خاطر نشان کرد: تجربه نشان داده است که برای جمع کردن تمام آرای مردم ساعت پایان رأی‌گیری تا ساعت 24 شب تمدید می‌شود.

دبیر هیئت نظارت ستاد انتخابات شوراهای شهر کرمان با اشاره به اینکه شعبه‌هایی که مراجعه کننده نداشته باشند با اخذ مجوز شمارش آرای انتخابات را آغاز می‌کنند، گفت: قانون این مجوز را به وزیر کشور داده که او از طریق استانداری‌ها مجوز شمارش را به فرمانداری‌های هر شهر اعلام می‌کند.

حسنی‌سعدی با تأکید بر اینکه جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر تخلف یا تقلب انتخاباتی وجود ندارد، ابراز داشت: برای تمام شعبه‌ها حداقل یک یا دو ناظر و برای هر 20 شعبه یک سرناظر ویژه در نظر گرفته شده است که هم‌اکنون 80 بازرس مستقل در امر انتخابات شوراها فعالیت می‌کنند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد اینکه آیا احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم وجود دارد یا خیر، اظهار داشت: در این مورد اطلاعی ندارم و گمانه زنی‌های افراد پایه و اساس ندارد.

دبیر هیئت نظارت ستاد انتخابات شوراهای شهر کرمان با اعلام اینکه 420 هزار برگه تعرفه 15 نفره برای انتخابات کاندیداهای شورای شهر کرمان به شعب اخذ رأی در مرکز کرمان تحویل داده شده است، بیان داشت: از این نظر شهر کرمان کمبودی برای تعرفه‌ها ندارد.

وی افزود: 780 هزار تعرفه سه نفره، 655 هزار تعرفه پنج نفره، 140 هزار تعرفه هفت نفره، 440 هزار تعرفه 11 نفره برای انتخابات شورای شهر در اختیار شهرستان‌ها قرار گرفته است.

وی از کمبود تعرفه‌های شهرستان زرند خبر داد و گفت: بلافاصله در کمتر از یک ساعت برگه‌های تعرفه به شعبه اخذ رأی رسانده شد.

حسنی‌سعدی در مورد کمبود تعرفه‌های شهرستان بم اذعان داشت: تعرفه‌های زاهدان در برابر حضور مردم کم آوردند و از شهرستان بم برگه‌های تعرفه داده شد که بلافاصله قبل از اتمام تعرفه‌های لازم به دست مسئولان شعبه‌های اخذ رأی رسید.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم کرمان به علت هوای نامساعد و گرمای بیش از حد رأی‌دهی را به ساعات پایانی موکول کردند، گفت: درخواست ما این است که در ساعات پایانی هجوم نیاورند و حتما از قبل لیست 15 کاندیداهای موردنظر انتخابات شورای شهر کرمان را تهیه کنند تا قرار نباشد در لیست 185 نفری به دنبال اسامی کاندیدای خود بگردند و موجب ایجاد ازدحام در شعب شوند.

انتهای پیام/80028/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول