اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آوج:

24 خرداد در تاریخ انقلاب نقش می‌بندد

امام جمعه آوج چشمگیرترین حضور میلیونی در انتخابات جاری را نشانگر مقبولیت جمهوری اسلامی دانست و گفت: 24 خرداد بی‌شک در تاریخ سراسر نور و حماسه انقلاب اسلامی نقش می‌بندد.

24 خرداد در تاریخ انقلاب نقش می‌بندد

 حجت‌الاسلام سیدضیاء‌الدین هاشمی در حاشیه برگزاری انتخابات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آوج اظهار داشت: اشتیاق، انگیزه و حماسه ملت ایران برای تحقق خواسته مقام معظم رهبری و عمل به اصل شرعی خود تا به این ساعت در جای جای این شهرستان سبب افول بنیان‌های زور و تهدیدات واهی معاندان و ظالمان جهانی شده است.

وی افزود: وحدت حضور و اتحاد در آرمان‌ها و بنیان‌های مشترک در حماسه انتخابات، راهی بلند را فراروی سعادت و پیشرفت روز‌افزون میهن اسلامی قرار داده و در صحنه معادلات جهانی اثرگذار است.

وی اعتماد به اصل و ریشه‌های انقلاب اسلامی را عامل پابرجایی حکومت اسلامی دانست و تصریح کرد: تاکنون اتکای عمومی تمام قشرهای کشور به جمهوری اسلامی و قبول جاری شدن احکام اسلامی در جامعه، دلیلی بر اقتدار و سربلندی نظام اسلامی بوده است.

امام جمعه شهرستان آوج اراده و عزم منسجم را تحقق‌بخش وعده‌های بزرگ الهی در جوامع مختلف برشمرد و ابراز داشت: اهداف انقلاب اسلامی تنها در مادیات و توجه به دنیا‌گرایی خلاصه نشده و اصولی دیگر که آرمان‌‌های الهی را تشکیل می‌دهد، اصل و مبنای انقلاب ملت ایران برای پیاده‌سازی احکام اسلام است.

هاشمی رغبت پایین و تمایل ناچیز قشرهای مختلف و صنوف مردمی در حکومت‌های لائیکی، لیبرالی و منطبق بر دموکراسی غربی بر اصل حضور در انتخابات به عنوان صحنه حساس تصمیم‌گیری و روشن‌سازی افق پیش‌روی کشورشان را بیانگر عدم اعتماد، مقبولیت و شایستگی نظام مورد نظر در کشور‌های غربی و آمریکایی دانست.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی که با اتکا بر اعتماد مردمی بنا شده، امروز الگویی برای نظام‌ها و حکومت‌های غربی و شرقی محسوب می‌شود و این موقعیت در نگاه ملت و مسئولان مهم و ارزشمند است.

امام جمعه شهرستان آوج ادامه داد: امروز امر بیداری اسلامی که سطح وسیعی از کشور‌های عربی را فرا گرفته است، شاهد مثالی برای سیطره انقلاب اسلامی بر قلوب ملت‌های مستضعف در سطح جهان است.

هاشمی ابراز داشت: افول قدرت‌های عربی ظالم و خیزش قیام‌های متعدد مردمی، چشمه‌ساری از اتحاد و یک‌دستی مسلمانان را برای تحقق اصول خویش به دنیا نشان داده و اینکه برترین قدرت تکیه بر اسلام و آموزه‌های قرآن کریم است.

هاشمی با بیان اینکه دشمنان در هر دوره از امتحان ملت در امر انتخابات، راهپیمایی‌ها و صحنه‌های ملی قصد تعدی به جهت‌گیری‌ها و اعتماد ملی را داشته است، ابراز داشت: آنچه برای آحاد ملت اهمیت دارد، پی بردن به تخطئه و جاسوس‌بازی غرب در امور داخلی کشور بوده است.

امام جمعه آوج ادامه داد: امروز دولت‌های بیگانه با هیچ چشمی توان مشاهده پیشرفت‌ها و افتخارات را در یک نظام منطبق بر اصول اسلامی و انقلابی ندارند.

وی علاقه مردمی به مشارکت در تصمیم‌گیر‌ی‌ها و انتخاب شایسته را جزو افتخارات و نشان‌دهنده تیز‌هوشی مردم دانست و تصریح کرد: ایجاد روحیه امید و انگیزه در این روز به عنوان روز انتخابات وظیفه‌‌ای است که مسئولان به ویژه دست‌اندرکاران صدا و سیما و مراکز تبلیغاتی باید به آن جامه عمل بپوشانند.

این مسئول یادآور شد: آنان همچنین باید در راستای به میدان آوردن حداکثری ملت به پای صندوق‌های رأی و انتخاب فرد شایسته تلاش و کوشش مضاعفی از خود نشان دهند.

امام جمعه با بیان اینکه علاقه و اشتیاق اخیر حاکی از خلق حماسه‌‌ای بزرگ است، ابراز داشت: مقام معظم رهبری نیز پیش‌بینی کردند که مشارکت جدی ملت، حماسه سیاسی را در ایام پیش‌رو رقم می‌زند.

هاشمی فرهنگ حضور و مشارکت ملت ایران در صحنه رقابت‌های ملی را بر اساس تاریخچه 34 ساله انقلاب بسیار بیشتر و پرشورتر از حد تصور و خاری در چشم دشمنان اهل‌بیت ذکر کرد.

وی افزود: کارگزاران و دست‌اندرکاران نظام اسلامی در عرصه‌های اجرایی و قانون‌گذاری پس از انتخابات 24 خرداد دیگر فرصتی برای کارها و به وجود‌ آوردن احتمالی حاشیه‌ها ندارند و باید بدون هیچ چشم‌داشتی به خدمت صادقانه و رفع تحریم و تنگناهای به وجود آمده کنونی بپردازند.

وی به شیطنت، جنجال و تشنج‌آفرینی مغرضانه رسانه‌ها و بنگاه‌های خبرپراکنی دروغین غربی در انتخابات و اصل قرار دادن حواشی برای کم‌رنگ‌سازی اصل حماسه و تحقق نیافتن شعار‌های سال اشاره کرد و افزود: توطئه رسانه‌ای دستگاه‌های مستکبر و بوق‌های تبلیغاتی دشمنان مسئله تازه‌ای نیست و این اصل حماسه و خلق انتخابات پرشور است که توطئه‌ها را بی‌اثر می‌کند.

هاشمی ادامه داد: در شرایط کنونی جلوه حماسه دفاع مقدس تکیه بر مشارکت در انتخابات پرشور انتخابات است و باید بر اصل حضور مردمی در این حماسه عظیم استمرار ورزید.

وی بصیرت‌افزایی و روشنگری را مهم عنوان و تصریح کرد: ایثارگران و پیشکسوتان تاکنون چه در عرصه حمایت از انقلاب در جبهه‌های گرم جنوب و با اهدای لاله‌های بهشتی و چه امروز در عرصه روشنگری و جنگ سیاسی و فرهنگی به دنبال نگهداری از دستاورد‌های مورد حمایت امام‌ راحل (ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هستند و در این راستا براساس ضوابط گام برمی‌دارند.

انتهای پیام/77005/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول